شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو اثر «سیمرغ» و «محیط زیست، انسان و طبیعت» از استاد فرشچیان امروز توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در محل موزه استاد فرشچیان رونمایی شد.

به گزارش فارس،  دو اثر «سیمرغ» و «محیط زیست، انسان و طبیعت» امروز در محل موزه استاد محمود فرشچیان در کاخ سعدآباد با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی کشور، محمد مجابی معاون سازمان محیط زیست، استاد محمود فرشچیان، حسن بلخاری،پژوهشگر هنر و جمعی از دوستداران هنر رونمایی شد.

در این مراسم، سیدبیوک موسوی مدیر کاخ موزه سعد‌آباد، اظهار داشت: امیدواریم راهی باز شود تا بتوانیم موزه رؤسای جمهور را دوباره راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: بعضی از اشیاء و هدایایی که به رؤسای جمهور در دوره‌های مختلف اعطا شده بود از جمله دوران اصلاحات، باقی مانده است و نتوانسته‌ایم زمینه‌ای را فراهم کنیم تا آنها را به نمایش بگذاریم ان‌شاءالله شرایطی مهیا شود تا این اتفاق بیفتد.

در ادامه محمد مجابی معاون سازمان محیط زیست نیز به نمایندگی از معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در این جمع حاضر شد و گفت: سال گذشته قرار بود استاد فرشچیان تابلویی را برای محیط زیست داشته باشند که امروز شاهد رونمایی از آن هستیم. خانم ابتکار نیز بسیار علاقه‌مند بود که در این مراسم حضور یابد اما برای رونمایی از لوح جهانی تالاب هامون به زابل سفر کرده است.

مجابی افزود: باید سعی کنیم سیمرغ باشیم همانطور که مرغ‌ها در سفر منطق‌الطیر وقتی به مقصد می‌رسند می‌فهمند که سیمرغ، خودشان بوده‌اند.

بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی کشور نیز در مراسم رونمایی از دو اثر استاد فرشچیان، اظهار داشت: استاد فرشچیان را همه می‌شناسند. وی به صفات برجسته‌ای مانند انسانی وارسته، استادی سخاوتمند و نقاشی بی‌همتا مشهور است. یکی از ویژگی‌های کمتر شناخته شده وی هنرمند متعهد است.

وی ادامه داد: لازم است یادآوری کنم که در حوزه نقد ادبی و هنری هنرمند متعهد بودن به معنای مسئولیت‌ پذیرفتن نسبت به مسائل انسانی و اجتماعی است.

معاون صنایع دستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی از 5 خرداد تا 10 خرداد در محل مصلی تهران نیز خبر داد.

کد خبر 333787

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha