جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

مردی که ۶ سال پیش دست به جنایت زده بود و در یک‌قدمی مجازات قصاص قرار داشت با بخشش مادر قربانی، از مرگ نجات یافت.جنایتی که این مرد رقم زد، ۲۱دی‌ماه سال ۸۹ اتفاق افتاد. در آن زمان مأموران پلیس شهریار در جریان درگیری مرگبار در یکی از خیابان‌های این شهر قرار گرفتند و راهی آنجا شدند.

قرباني كه جواني 27ساله بود، مقابل در خانه‌اي با ضربات چاقو به قتل رسيده بود. يك زن كه شاهد ماجرا بود به مأموران گفت: ساعتي قبل داخل خانه بودم كه سر و صدايي از كوچه شنيدم. سمت پنجره رفتم و ديدم 2نفر درحال جر و بحث هستند، يكي از آنها ناگهان با چاقو ضربه‌اي به ديگري زد و او خون‌آلود نقش زمين شد. به گفته اين زن، قاتل كسي جز مرد همسايه نبود كه در يكي از ساختمان‌هاي مسكوني آنجا زندگي مي‌كرد.

با اطلاعاتي كه اين شاهد در اختيار مأموران قرار داد، مرد همسايه دستگير شد. اين مرد جوان مي‌گفت كه قرباني را مي‌شناسد اما قتل را قبول ندارد. او اصرار داشت كه قرباني به همراه جواني افغاني براي خريد مواد‌مخدر به مقابل خانه‌اش آمده‌اند كه بر سر پول با هم درگير شده‌اند و در چنين شرايطي مرد افغاني با چاقو به مقتول ضربه زده و فرار كرده است.

هر چند او خودش را بي‌گناه مي‌دانست اما وقتي شواهد را عليه خود ديد به ارتكاب جنايت اعتراف كرد. وي گفت: در گذشته من در زمينه فروش مواد‌مخدر فعاليت داشتم و مقتول بارها پيش من آمده و مواد خريده بود. روز حادثه او بار ديگر به مقابل خانه‌ام آمد و مواد خواست. به او گفتم كه توبه كرده‌ام و ديگر تصميم گرفته‌ام مواد نفروشم.

اما او همچنان اصرار داشت كه يا به او پول بدهم يا مواد. همين سماجتش كار دست من و خودش داد. براي اينكه او را بترسانم، چاقويي كه داخل جيب كاپشنم داشتم، برداشتم و ناگهان چاقو به سينه‌اش برخورد كرد و باعث مرگ او شد. متهم به قتل پس از محاكمه به قصاص محكوم شد و حكم به تأييد قضات شعبه 13ديوان‌عالي كشور رسيد.

درحالي‌كه متهم در يك‌قدمي چوبه دار بود، رايزني‌ها از سوي واحد صلح و سازش اجراي احكام دادسراي جنايي تهران شروع شد تا اينكه مادر مقتول، تنها ولي دم وي به دادسرا رفت و قاتل پسرش را بخشيد. او گفت: وقتي شنيدم كه قاتل پسرم در زندان توبه كرده و حاضر شده كه ديگر سمت هيچ خلافي نرود، به‌خاطر خدا تصميم گرفتم او را ببخشم.به گزارش همشهري، با بخشش تنها ولي دم مقتول، متهم به قتل از مجازات مرگ رهايي يافت و به‌زودي از لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه خواهد شد.

کد خبر 333706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha