همشهری آنلاین: کارشناس ایمنی راه‌ها با اشاره به اینکه در هیچ کشوری چنین موضوعی مطرح نمی شود، گفت: گاردریل‌ها هم آستانه استقامت دارند و نمی‌توان انتظار داشت با چنین سرعت‌هایی به آن کوبید اما گاردریل ها جان افراد را نجات دهند.

فرهاد مهدی یاری در خصوص وضعیت ایمنی در راه ها اظهار داشت: درجه ایمنی و وضعیت جاده ها در کشور ما کمتر از بسیاری از کشورهای پیشرفته نیست.

وی با تاکید بر اینکه مشکل رانندگی افراد است، بیان کرد: الان حفاظ ها و گاردریل هایی که در کنار جاده ها وجود دارد با تکنولوژی روز دنیا یکسان است اما برخی راننده ها می خواهند با سرعت بالا رانندگی کنند اما این حفاظ ها جانشان را نجات می دهد.

این کارشناس ایمنی راه ها با اشاره به اینکه در هیچ کشوری چنین موضوعی مطرح نمی شود، گفت: گاردریل ها هم آستانه استقامت دارند و نمی توان انتظار داشت با چنین سرعت‌هایی به آن کوبید اما گاردریل ها جان افراد را نجات دهند.

مهدی یاری با بیان اینکه برخی رانندگان اتوبوس، جاده را با پیست مسابقات اتوموبیلرانی اشتباه می گیرند، افزود: جاده ای که حداکثر سرعت در آن ۸۰ کیلومتر تعیین شده را با ۱۲۰ کیلومتر طی می کنند و وقتی هم که منجر به تصادف می شود، می گویند گاردریل ها استقامت ندارد.

وی افزود: یک اتوبوس با مسافر ۱۶ تن وزن دارد که وقتی با ۱۱۰ کیلومتر سرعت رانندگی می کند، انرژی زیادی تولید میشود که کنترل این انرژی بسیار دشوار است.

این کارشناس با اشاره به اینکه باید از طریق آموزش، فرهنگ رانندگی را در میان مردم ایجاد کنیم، گفت: اگر قرار باشد فقط حفاظ های جاده ای از شدت تصادف خودروها کم کند پس باید یک دیوار بتنی کناره جاده ها قرار دهیم و حتی بین لاین رفت وبرگشت هم یک دیوار ایجاد کنیم تا خودروها فقط به دیوار برخوردکنند.

کد خبر 333238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha