جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

شهردار تهران با طرح این پرسش که در شرایطی که سخت‌ترین مشکلات را حل کردیم چرا امروز قادر نیستیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم، گفت: باید توجه داشت که فرهنگ جهاد و شهادت تنها برای قدرت سیاسی و دفاعی نیست، بلکه این فرهنگی که می‌تواند در همه ابعاد زندگی مردم اثر‌گذار باشد، می‌تواند مشکلات اقتصادی و معیشتی ما را نیز حل کند.

محمدباقر قاليباف در سخناني در يادواره شهداي دهقان ويلا كه در محل مسجد جامع دهقان ويلاي كرج برگزار شد با بيان اينكه انقلاب اسلامي و دفاع‌مقدس با حضور مردم و تكيه بر فرهنگ جهاد و شهادت به پيروزي رسيد، تصريح كرد: يكي از اشكالاتي كه باعث مي‌شود در حوزه اقتصادي و معيشتي به موفقيت نرسيم آن است كه توده‌ها و عموم مردم امكان مشاركت و حضور در عرصه اقتصادي را ندارند.

به گزارش شهرنوشت فرمانده لشكر5 نصر در دوران دفاع‌مقدس با ذكر مثالي درباره حضور مردم درعرصه‌هاي مختلف عنوان داشت: علوم نظامي جزو سخت‌ترين و پيچيده‌ترين علوم هستند اما در زمان دفاع‌مقدس مردم در مقابل مساجد ثبت‌نام مي‌كردند و آموزش‌هاي نظامي لازم را مي‌ديدند؛ چنان‌كه اگر مردم به جبهه نمي‌آمدند، ارتش و سپاه قادر به اداره جنگ نبودند.

امروز هم بايد بستر لازم را براي حضور مردم در عرصه اقتصادي فراهم كنيم و به اين كار باور داشته باشيم. وي تأكيد كرد: در ابتداي جنگ تحميلي اجازه حضور مردم در جبهه داده نمي‌شد و مي‌گفتند جنگ براي افراد خاصي است، الان هم در اقتصاد همينطور است كه مي‌گويند اقتصاد مخصوص عده‌اي خاص است اين در حالي است كه اقتصاد براي همه است همانطور كه جنگ براي همه بود.

قاليباف افزود: در دوران دفاع‌مقدس رياكاري نبود و اعتماد در اوج خودش قرار داشت، امروز نيز جامعه نيازمند آن است كه مسئولان و مردم در كار خود رياكاري نكنند. اگر ريا و ربا در هر جامعه‌اي، با هر نامي وجود داشته باشد آن جامعه روي خوشبختي و آسايش را نخواهد ديد و بركت از آن جامعه خواهد رفت. وي با تأكيد بر ضرورت توجه به عدالت اجتماعي تصريح كرد: وقتي مي‌گوييم جهاد ادامه دارد يعني همانطور كه فرهنگ جهاد و شهادت به قدرت سياسي تبديل شد و رژيم مخوف پهلوي را ساقط كرد و در قدرت دفاعي نيز در دوران دفاع‌مقدس ما را به پيروزي رساند، همين قدرت فرهنگي با شاخص‌هاي خودش مي‌تواند در حوزه مسائل اقتصادي و اجتماعي ما را به پيروزي برساند.

گره اصلي ما اين است كه مسئولان و فرهنگ عمومي جامعه از فرهنگ جهاد و شهادت فاصله گرفته است. شهردار تهران ادامه داد: تنها ذكر خدا گفتن و دعا كردن كفايت نمي‌كند بلكه در كنار آن بايد تلاش علمي و عملي هم داشته باشيم. قاليباف با تأكيد بر ضرورت احترام به مردم تصريح كرد: اينگونه نشود كه وقتي جبهه است، راه را براي حضور مردم باز كنيم و وقتي اقتصاد است، بگوييم براي افراد خاصي است.

شهردار تهران مسير جز مسير سرمايه‌داري و دو قطبي كردن جامعه راه به جايي نمي‌برد تا جامعه فقر و غنا و شمال و جنوب شكل بگيرد و عده‌اي روزبه‌روز فقير‌تر و عده‌اي روزبه‌روز غني‌تر شوند. اين در حالي است كه اين هدف انقلاب اسلامي نبوده است. وي در پايان گفت: بايد حواسمان باشد از جهت انساني، اسلامي و عدالت به مستضعفان توجه جدي و اساسي داشته باشيم چرا كه اين اساس فرهنگ انقلاب اسلامي است.

کد خبر 332207

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha