جمعه ۱۳ مهر ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: جرج بوش، رئیس‌جمهور آمریکا با سعد حریری، رئیس اکثریت پارلمانی لبنان در خصوص شرایط این کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری الجزیره رئیس‌جمهور آمریکا پس از دیدار با سعد الحریری رئیس اکثریت پارلمانی لبنان و جریان المستقبل با وی درباره دخالت بیگانگان در امور داخلی لبنان و انتخابات آینده ریاست‌جمهوری این کشور که قرار است ماه اکتبر برگزار شود، هشدار داد.

وی که در واشنگتن سخن می‌گفت بار دیگر با متهم‌کردن دمشق به دخالت در امور داخلی لبنان، اظهار داشت: به کشورهایی مانند سوریه پیام داده شده که نباید در امور داخلی لبنان و انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور دخالت کنند و واشنگتن با قدرت از دموکراسی در لبنان حمایت می‌کند.

بوش همچنین در ادامه از کندی در روند تشکیل دادگاه بین‌المللی محاکمه عاملان ترور رفیق حریری از نخست‌وزیران پیشین لبنان ابراز ناخرسندی کرد و گفت جامعه جهانی باید برای تشکیل این دادگاه شتاب کند تا پیام روشنی درباره تحقق عدالت دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه سخنان خود با اشاره به درگیری‌های اخیر ارتش لبنان با نیروهای فتح‌الاسلام در اردوگاه نهرالبارد، افزود وی دریادار جیمز فالون، فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را به لبنان خواهد فرستاد تا راه‌های حمایت از این کشور را در برابر تندروها بررسی کند.

کد خبر 33174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز