در فاصله کمتر از ۴۵ روز تا آغاز‌ماه مبارک رمضان و در شرایطی که گمانه‌زنی‌ها از تولید چند سریال مناسبتی برای پخش در شب‌های‌ماه مهمانی خدا حکایت می‌کند، شاید همزمان شدن رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ با رمضان ۱۴۳۷ مدیران تلویزیون را به صرافت گرفتن یک تصمیم تازه بیندازد.

فوتبال

به گزارش همشهري، سه‌شنبه 18خرداد نخستين روز‌ماه رمضان است و 3روز بعد يعني جمعه 21خرداد رقابت‌هاي فوتبال جام ملت‌هاي اروپا با بازي افتتاحيه ميان فرانسه ميزبان و روماني آغاز مي‌شود. گرچه سوت آغاز اين بازي ساعت 23:30به صدا درمي‌آيد اما پخش تعدادي از بازي‌هاي مراحل گروهي در ساعت 20:30و پخش قطعي همه بازي‌ها از 2شبكه 3و ورزش شايد به قرباني شدن برنامه‌هاي ويژه افطار و البته سريال رمضاني شبكه3منجر شود.

سال گذشته همزمان شدن پخش برنامه‌هاي «خندوانه» و «ماه عسل» گلايه برخي مخاطبان تلويزيون را درپي داشت كه دوست داشتند تماشاگر هردوبرنامه پربيننده شبكه‌هاي 3و نسيم باشند. امسال رقابت‌هاي داغ و جذاب فوتبال هم به جدول پخش‌ماه رمضان افزوده مي‌شود تا برنامه‌ريزي را براي مديران پخش و برنامه‌ريزان تلويزيون سخت‌تر از قبل كند؛ رقابت‌هايي كه براي نخستين بار با حضور 24تيم برگزار مي‌شود و طبعا تعداد بازي‌هاي آن بيش از دوره‌هاي گذشته خواهد بود.

  • فوتبال با طعم عسل

در اين شرايط كه بعيد است مسئوليت پخش بازي‌هاي يورو 2016به شبكه‌اي جز 3و البته ورزش واگذار شود، بايد ديد سياست مديران تلويزيون براي زمانبندي پخش برنامه‌هاي رمضاني چگونه است. از يك سو، ‌ماه عسل احسان عليخاني به جزئي جدايي‌ناپذير از فرهنگ‌ماه رمضان در سال‌هاي اخير تبديل شده و شايد تغيير زمان پخش آن چندان عاقلانه نباشد و از سوي ديگر هم نمي‌توان يك برنامه پربيننده را فقط شب‌هايي روي آنتن فرستاد كه فوتبال پخش نمي‌شود.

در مرحله گروهي كه تا نيمه‌هاي‌ماه مبارك رمضان به طول مي‌انجامد، 12بازي در ساعت 20:30آغاز مي‌شود و اين يعني قرباني شدن‌ماه عسل و سريال شبانه شبكه3به پاي فوتبال. اگر حتي علاقه‌مندان فوتبال ناچار باشند برخي بازي‌ها را از شبكه ورزش تماشا كنند، تكليف بازي‌هاي همزمان مرحله گروهي چه مي‌شود؟ سوت آغاز ديگر بازي‌هاي اين مرحله هم در ساعت‌هاي 17:30و 23:30به صدا درمي‌آيد.

اگر بحث فوتبال را تمام‌شده تلقي و فكر كنيم مديران پخش تلويزيون از همين حالا فكر همه جا را كرده‌اند، بد نيست نگاهي بيندازيم به سريال‌هايي كه گزينه پخش در‌ماه مبارك رمضان امسال هستند. جواد افشار پس از تجربه سنگين «كيميا»، اين روزها در حال توليد «برادر» براي پخش از شبكه2است و «چرخ فلك» هم به كارگرداني مشترك عزيزالله حميدنژاد و بهرام عظيم‌پور براي شبكه3توليد مي‌شود؛ ضمن اينكه تلويزيون سريال «پريا» را به‌كارگرداني حسين سهيلي‌زاده تا پيش‌از ماه رمضان آماده پخش خواهد داشت.

  • شايد وقتي ديگر!

اما مهم‌ترين گزينه رمضان امسال بي‌ترديد پروژه تازه گروه توليد «پايتخت» است كه چند وقت يك‌بار خبرهايي درباره آن منتشر مي‌شود. ظاهرا سيروس مقدم پس از نااميد شدن از توليد «سنگ پا» سراغ پروژه «علي‌البدل» رفته و قرار است آن را براي شبكه يك بسازد. اين سريال كه حتي تا مرحله انتخاب بازيگر هم پيش رفته، بعيد است در اين فاصله كوتاه مانده تا‌ماه رمضان براي پخش آماده شود. شايد هم مقدم و رفقا با توجه به شلوغي جدول پخش تلويزيون در شب‌هاي رمضان، تصميم بگيرند آن را در مناسبتي ديگر روانه آنتن كنند.

  • رقابت فوتبال با همه برنامه‌هاي مهم

«خندوانه»، «ماه عسل»، سريال يا فوتبال؛ كدام گزينه به انتخاب اول مخاطبان تلويزيون در‌ماه مهماني خدا تبديل مي‌شود؟ با داغ شدن تب فوتبال و آغاز رقابت‌هاي يورو 2016فرانسه از چهارمين روز‌ماه رمضان، تقريبا همه برنامه‌هاي مهم زير سايه محبوب‌ترين ورزش دنيا قرار مي‌گيرند و از آنجا كه در هر خانواده حداقل يك عشق فوتبال وجود دارد، احتمالا دعوا براي دراختيار گرفتن كنترل تلويزيون در ساعت‌هاي منتهي به افطار و پس از آن به اوج خود مي‌رسد!

کد خبر 331655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha