۸ سارق مسلح که با تشکیل باندی مخوف دست به ۵۷ سرقت مسلحانه در استان‌های شمالی کشور زده بودند، دستگیر شدند.

متهمان

برخي از اعضاي اين باند در پرونده خود با اتهام قتل نيز روبه‌رو هستند.تحقيقات پليس آگاهي استان گلستان براي دستگيري سارقان از مهرماه سال گذشته آغاز شد. در آن زمان ماموران گشت كلانتري شهرستان علي‌آباد كتول هنگام گشت‌زني در خيابان‌هاي شهر به يك خودرو وانت مزدا مظنون شدند.

پس از استعلام شماره پلاك معلوم شد كه اين خودرو مسروقه است و ماموران به راننده دستور ايست دادند اما او تصميم به فرار گرفت. عمليات تعقيب شروع شد. ماموران چندين بار به راننده دستور ايست دادند اما در همين هنگام يكي از سرنشينان وانت با سلاح شكاري شروع به تيراندازي به سوي خودروي پليس كرد كه يكي از گلوله‌ها به چشم مامور پليس اصابت كرد. با انتقال مامور جوان به بيمارستان، وي تحت درمان قرار گرفت اما در نهايت پزشكان مجبور شدند يك چشم وي را تخليه كنند و مامور پليس براي هميشه بينايي يك چشمش را از دست داد.

درحالي‌كه جست‌وجوي پليس براي شناسايي و دستگيري عاملان اين حادثه ادامه داشت، آذر‌ماه امسال، ماموران در خيابان وليعصر گرگان به يك خودروي سواري مظنون شدند و به راننده دستور ايست دادند. راننده اما با توجه به ترافيك خيابان، خودرو را رها كرد و پا به فرار گذاشت. خودروي مورد نظر به اداره آگاهي منتقل شد و در بازرسي داخل آن يك سلاح شكاري وينچستر، 18عدد فشنگ جنگي و شكاري و مقدار قابل‌توجهي موادمخدر كشف شد. در ادامه بررسي‌ها ماموران به سرنخ‌هايي دست يافتند كه نشان مي‌داد صاحب اين خودرو در ماجرايي كه چند‌ماه قبل‌تر از آن در علي‌آباد كتول رخ داده و باعث تخليه چشم مامور پليس شده بود، نقش دارد.

بررسي‌هاي كارآگاهان وارد مرحله‌اي تازه شد و آنها با شناسايي صاحب خودرو و زيرنظر گرفتن او با يك باند مخوف روبه‌رو شدند كه دست به سرقت‌هاي مسلحانه در استان‌هاي مازندران، گلستان و سمنان زده بودند. با تشكيل تيم ويژه عملياتي، ماموران موفق شدند 17نفر از اعضاي باند را شناسايي و آنها را يكي پس از ديگري دستگير كنند. سرهنگ محمدرضا اكبري، رئيس پليس آگاهي استان گلستان با بيان اين خبر گفت: در اين باند سرقت 8نفر به‌عنوان سارقان اصلي فعاليت داشتند و بقيه نيز مالخر بودند كه همگي آنها با قرار قانوني راهي بازداشتگاه شدند و تحقيقات از آنها ادامه دارد. وي افزود: سارقان تا‌كنون به 57فقره سرقت اعتراف كرده‌اند و برخي از آنها سابقه قتل، قاچاق موادمخدر و... دارند.

به گفته سرهنگ اكبري، اعضاي اين باند در جريان سرقت‌‌هايشان از قمه، سلاح شكاري و گاز اشك‌آور استفاده مي‌كردند و سردسته باند كه جواني 24ساله است، پيش از اين به‌دليل ارتكاب سرقت به 15سال حبس محكوم شده بوده كه پس از گذراندن بيش از 5سال از محكوميت خود، توانسته بود از دست ماموران فرار كند و با تشكيل يك باند خشن، سرقت‌هايش را از سر بگيرد. به گفته وي، سارقان تا‌كنون به 57فقره انواع سرقت مسلحانه، سرقت خودرو، سرقت‌هاي خشن و عادي و سرقت احشام اعتراف كرده‌اند و 40نفر از مالباختگان نيز شناسايي شده‌اند كه تحقيقات براي شناسايي ديگر مالباختگان ادامه دارد.

کد خبر 331534

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha