شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دور دوم گفت و گوهای صلح یمن روز شنبه در کویت با بررسی بندهای اصلی گفت و گوها از سوی دو طرف به پایان رسید. دو طرف در حین این نشست درخواست‌های خود را بیان کردند.

پایان دور دوم گفت و گوهای صلح یمن در کویت

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری یمن الآن، هیات ریاض در گفت و گوی روز شنبه در خواست کرد تا آنچه که آن را «آتش بس در تعز» خوانده است از سوی انصار الله رعایت شود.

همچنین گروه انصارالله یمن نیز موفقیت گفت و گوها را در توقف کامل جنگ در یمن دانسته و این مساله را از اولویت های نخست خود عنوان کرد.

در همین حال در این جلسه اسماعیل ولد الشیخ تلاش کرد تا فضا را برای نزدیکی دو طرف برای ادامه گفت و گوها فراهم کند.

پیشتر ولد الشیخ گفته بود که گفت وگوها بر سه محور برقراری آتش بس، پایه ریزی قوانین گفت وگوها و تشکیل کمیته ها متمرکز است.

دور نخست نشست مشورتی هیات ملی یمن شامل نمایندگان جنبش انصارالله و علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن با هیات ریاض(دولت مستعفی منصورهادی)، روز جمعه با نظارت اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه سازمان ملل در کویت آغاز شده بود.

گفت و گوها پشت درهای بسته انجام شد و از ورود رسانه ها برای پوشش خبری آن، جلوگیری به عمل آمد.

برخی منابع به نقل از سازمان ملل متحد اعلام کردند که ممکن است این دور از گفت و گوها 6هفته به طول انجامد.

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از اوایل سال گذشته حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند.

این جنگ تا کنون هزاران کشته برجای گذاشته است.

کد خبر 331522

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha