روز گذشته گزارشی از زندانی بودن تعدادی از شهروندان به‌دلیل انجام‌نشدن تعهدات بیمه توسعه و بی‌تدبیری بیمه ایران به‌عنوان بیمه موظف به پاسخگویی به شاکیان این پرونده در همشهری منتشر شد.

بیمه

بر اين اساس تعدادي از شهروندان كه 6سال قبل از بيمه شخص ثالث خود را از بيمه توسعه دريافت كرده بودند، پس از تصادف‌هاي منجر به جرح يا قتل و هنگامي كه خواستند از بيمه‌شان استفاده كنند متوجه شدند كه اين بيمه پولي براي پرداخت ندارد.با وجود تصريح قانون بر اينكه بيمه‌نامه به‌عنوان سند ضمانت است و فرد نبايد بازداشت شود، عده‌اي از اين افراد كه ناتوان از پرداخت ديه بودند به زندان افتادند. در آخرين روزهاي سال 93 و با پيگيري رسانه‌ها حدود 88نفر از زندان آزاد شدند و خرداد‌ماه 94سخنگوي قوه قضاييه تعداد آزاد شده‌ها در اين پرونده را بيش از 130نفر اعلام كرد. حالا خبر رسيده است كه همچنان تعداد قابل‌توجهي (حدود 140نفر) در همين ارتباط در زندان هستند. هر چند بيمه مركزي اموال و تعهدات بيمه توسعه را به بيمه ايران واگذار و اين بيمه را موظف به رسيدگي به امور شاكيان اين پرونده كرد، اما مسئولان بيمه ايران پاسخگو نيستند.

پس از انتشار اين گزارش تعدادي از افرادي كه پيش از اين در ارتباط با پرونده اين بيمه گرفتار بوده‌اند يا هم‌اكنون مطالبات آنها از بيمه پرداخت نمي‌شود در تماس با همشهري مشكلات‌شان را توضيح دادند. همچنين يك بيمه‌گزار بيمه توسعه شكايت كرده كه به‌دليل عدم‌اجراي تعهدات بيمه توسعه مجبور شده از خانه و كاشانه‌اش فرار كند تا گرفتار قانون نشود. اين شهروند در تماس با خبرآنلاين گفته است: «خواهشمنديم گرفتاري بيمه‌شدگان توسعه را پيگيري كنيد. بنده با داشتن 2 فرزند خردسال بيش از يك‌ماه است متواري هستم و نه بيمه ايران پاسخ مي‌دهد و نه بيمه توسعه. دردناكتر از اين ظلم و بي‌عدالتي در حق مردم سكوت و بي‌توجهي مسئولاني است كه براي ساكت‌كردن رسانه‌ها سال‌هاست وعده و وعيد مي‌دهند و حتي اجازه ملاقاتشان را هم نمي‌دهند چه رسد به پاسخ.»

اگر چه بيمه مركزي ايران اعلام كرده براي حل مشكل اين تعداد از بيمه گزاران، 200ميليارد تومان به بيمه ايران پرداخته است و اين بيمه هم با اعلام فراخوان از بيمه‌گزاران خواسته براي دريافت مطالبات خود، اقدام و چك‌ها را نقد كنند اما مشكلات مردم همچنان پابرجاست؛ عده‌اي در زندان هستند و تعدادي در آستانه ورود به زندان قرار دارند اما مسئولان بيمه ايران پاسخگو نيستند.

  • مشكلات‌تان را پيامك كنيد

اگر در جريان بيمه توسعه با مشكلي مواجه شده‌ايد، كسي از بستگان يا دوستان شما در زندان است يا ممكن است به زندان برود يا اينكه چك‌هايي كه بابت ديه از اين بيمه گرفته‌ايد نقد نشده‌اند، موضوع را به ما هم خبر بدهيد. جزئيات مشكل‌تان را به شماره 02123023905 پيامك كنيد تا خبرنگاران همشهري موضوع را پيگيري كنند.

کد خبر 331228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha