سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی به دلیل اقدامات رژیم صهیونیستی در به نتیجه نرسیدن مذاکرات سازش، تل آویو را به باد انتقاد گرفت.

انتقاد بی سابقه معاون اوباما از رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، جو بایدن با بیان اینکه کابینه «بنیامین نتانیاهو» اسرائیل را در مسیری اشتباه هدایت می کند عنوان داشت که اقدامات تل آویو موجب ناامیدی آمریکا شده است.

وی که در تشریح وضعیت مذاکرات سازش خاورمیانه در جمع گروهی از «جی استریت» سخن می گفت در ادامه اظهار داشت: امید زیادی به پیشرفت مذاکرات در مدت باقی مانده از دوران ریاست جمهوری باراک اوباما نیست.

معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت: هر چند که طرف اسرائیلی و فلسطینی یکدیگر را به شکست مذاکرات متهم می کنند اما اقدامات تل آویو واقعا جای سوال دارد و با ادامه این روند این پرسش مطرح می شود که آیا اسرائیل می تواند هم یهودی و هم دموکراتیک باشد؟

باراک اوباما در دورم ریاست جمهوری خود تلاش زیادی را برای به نتیجه رسیدن مذاکرات سازش انجام داد و در این راه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، بارها با سفر به منطقه با مقامات تل آویو و تشکیلات خودگردان دیدار کرد اما کارشکنی های اسرائیل از به نتیجه رسیدن آن جلوگیری کرد و همین امر منجر به بروز تنش هایی میان واشنگتن و تل آویو شد.

کد خبر 331184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha