چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۴
۰ نفر

زهرا ابراهیمی: نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با اشاره به برگزاری کنفرانس صلح آمریکا که اواخر پاییز به اصرار مسئولان کاخ سفید درباره مسئله فلسطین برگزار می‌شود، تاکید کرد: آمریکا صلاحیت حل مسئله فلسطین را ندارد.

ناصر ابوشریف با بیان این مطلب ادامه داد: این کنفرانس و نظیر این نشست‌ها با مواضع اصولی ما مغایرت دارد و ما به شدت آن را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: این گونه نشست‌ها توطئه جدیدی علیه فلسطین و تلاش برای تجزیه آن به نفع رژیم اشغالگر قدس است و ما معتقدیم این کنفرانس شکست می‌خورد و بنا به دلایلی شکست آن مفتضحانه‌تر از نشست‌های پیش خواهد بود.

ابوشریف در توضیح این دلایل گفت: ما معتقدیم که آمریکا صلاحیت حل قضیه فلسطین را ندارد هر چند ممکن است به ظاهر اصول ملت فلسطین را بپذیرد، اما حضور او در این کنفراس موفقیت آن را به مخاطره می‌اندازد و بسیاری از همراهان این کشور تا این لحظه نمی‌دانند که زمان نشست، جدول برنامه‌های آن و حواشی شرکت در آن چیست؟

آمریکا با برگزاری این نشست فقط می‌خواهد از قضیه فلسطین به عنوان سرپوشی برای پنهان‌ساختن شکستش در عراق استفاده کند و به اعراب و مسلمانان بقبولاند که می‌خواهد قضیه فلسطین را عادلانه حل کند تا از این طبق مانع مقاومت و جهاد ملت فلسطین که از ایران، سوریه و جنبش‌های مبارز در لبنان و فلسطین الگو می‌پذیرند، شود.

وی ادامه داد: همچنین رژیم صهیونیستی نیز برای حل مسئله فلسطین شایست نیست چرا که او اولا نمی‌تواند از مسایل مهمی که در این درگیری به نفع اوست مانند موضوع قدس، پناهندگان، مرزها، آب و شهرک‌های فلسطینی صرف نظر کند و اگر این مسائل همچنان ادامه یابد در آینده دور یا نزدیک درگیری‌ها به اوج می‌رسد و آنگاه هیچ یک از طرف‌های فلسطینی نمی‌توانند از این مسائل مهم چشم‌پوشی کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران تاکید کرد: رژیم صهیونیستی به حدی از ضعف و خواری تنزل پیدا کرده است که نمی‌تواند راهبرد ثابتی را در زمان کنونی هیچ یک برای خود اتخاذ کند.

ابوشریف گفت: ملت فلسطین به هیچ وجه راه‌هایی را که به ضرر اصول اصلی قضیه فلسطین باشد، نمی‌پذیرد و به نفع هیچ یک از طرفین حتی آنهایی که رنج‌های بسیاری برای سرزمین اشغالی کشیده‌اند از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگر گروه فلسطینی در این کنفرانس شرکت کند یک نقطه ضعف است، ادامه داد: شرکت آنها باید انگیزه و دلیلی برای نپذیرفتن مطالبی باشد که در این نشست مطرح خواهد شد، چرا که فلسطینی‌ها می‌دانند هرگونه راه حلی که مربوط به قضایای فلسطین نباشد، از پیش شکست خورده است.

ناصر ابوشریف در نهایت خاطرنشان کرد: مهم این است که فرزندان ملت ما که راه مقاومت و جهاد در برابر اشغالگران را انتخاب کرده‌اند به هیچ قرارداد و یا پیمان‌نامه‌ای که حقی از حقوق ملت فلسطین را ضایع کند اجازه اجرا نخواهند داد.

ما معتقدیم که این کنفرانس موفقیت‌آمیز نخواهد بود و اگر هم به عنوان یک نشست عمومی به ظاهر نتیجه‌بخش باشد این نتایج هیچگاه در واقع تاثیرگذار نخواهد بود.

کد خبر 33083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز