همشهری آنلاین: شهروندان مصری روز جمعه در اعتراض به واگذاری دو جزیره مصری «تیران» و «صنافیر» در دریای سرخ به عربستان تظاهرات کردند و سرنگونی دولت این کشور را خواستار شدند.

معترضان به واگذاری دو جزیره مصر به عربستان خواستار سرنگونی دولت شدند

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري رويترز، شركت كنندگان در تظاهرات شعار «ملت سرنگوني نظام را مي خواهد» سردادند، شعاري كه در انقلاب 2011 باعث سرنگوني حسني مبارك ديكتاتور سابق اين كشور شد.

از سوي ديگر نيروهاي پليس مصر با استفاده از گاز اشك آور صدها نفر از معترضان به توافق جنجالي براي  واگذاري دو جزيره مصري به عربستان را متفرق كردند.

يك مسئول مصري اعلام كرد كه نيروهاي پليس به سمت معترضان گاز اشك آور شليك كرده و شماري از آنها را در محله «المهندسين» واقع در غرب قاهره دستگير كردند.

ملك سلمان پادشاه عربستان در جريان سفر اخير خود به مصر، چند توافقنامه اقتصادي و سياسي را با كشور ميزبان منعقد كرد كه يكي از آنها، توافق تعيين مرزهاي آبي بين دو كشور بود.

به موجب اين توافق، جزاير تيران و صنافير به عنوان بخشي از خاك سعودي شناخته مي شود.

وزارت كشور مصر روز گذشته به شهروندان اين كشور در مورد شركت در هر گونه تظاهرات در اعتراض به توافقنامه ترسيم مرزهاي دريايي با عربستان و واگذاري دو جزيره در درياي سرخ به رياض هشدار داد.

دولت عبدالفتاح السيسي رئيس جمهوري مصر از واگذاري دو جزيره مصري تيران و صنافير به عربستان در جريان سفر ملك سلمان پادشاه اين كشور به قاهره كه باعث خشم اقشار وسيعي از شهروندان مصر شده است، دفاع كرد و گفت كه مصر قلمروش را تسليم نكرده، بلكه صرفا حق سعودي ها را به آنها اعاده كرده است.

کد خبر 330609

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha