همشهری آنلاین: بارش شدید باران باعث طغیان رودخانه ها در خرم آباد و اعلام آماده باش و تخلیه روستاها به دلیل خطر سیلاب در خوزستان و بروز مشکلاتی در ایلام شد.

دزفول

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری میزان، بارش شدید باران باعث طغیان رودخانه ها در خرم آباد و اعلام آماده باش و تخلیه روستاها به دلیل خطر سیلاب در خوزستان و بروز مشکلاتی در ایلام شد.

بنا براین گزارش هاشم بالدی، رئیس مرکز مدیریت بحران خوزستان از اعلام آماده باش در این استان تا فردا خبر داد.

وی همچنین گفت: به دلیل بروز خطر سیلاب به همه روستاییان در دزفول و شوش گفته شد روستاها را تخلیه کنند و در شهر اهواز به همه کسانی که در ساحل اسکان دارند، اعلام شد که از ساحل دوری کنند.

بالدی با تاکید بر اینکه تا کنون گزارشی مبنی بر خسارت تاکنون داده نشده است گفت:ساعت 9 صبح امروز، جلسه مدیریت بحران تشکیل می‌شود.امیدوایم با بسیج تمامی امکانات بتوانیم از خسارت جانی در سیل استان جلوگیری کنیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان اظهار داشت: به همه کسانی که در ساحل کارون و دز اسکان دارند یا برای تفریح، ورزش و کار در اطراف این رودخانه ها حضور دارند هشدار می دهیم از این مناطق دوری کنند. خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی برخسارت جانی در جریان بارش های شدید باران در استان خوزستان گزارش نشده است.

وی در پایان با بیان اینکه این وضعیت تا عصر جمعه ادامه دارد،گفت: تا عصر فردا دستور تخلیه روستاهای در معرض خطر را صادر کرده ایم.در صورت ایمن شدن شرایط زمان بازگشت مردم به خانه هایشان را اعلام می کنیم.

سرهنگ صفر عبدالوند گفت: بر اثر بارندگی های شدید اخیر و طغیان رودخانه كشكان و بالا آمدن آب این رودخانه از پل ارتباطی كلهر معمولان و بسته شدن جاده پلدختر - خرم آباد شد.

وی گفت: این حادثه ساعت چهار بامداد امروز (پنج شنبه) در ورودی تونل معمولان رخ داد و تا كنون جاده پلدختر - خرم آباد بسته است و وسایل نقلیه سبك و سنگین زیادی در این محور مانده اند .رانندگان و مسافرانی كه قصد سفر به پلدختر را دارند می توانند از جاده خرم آباد-كوهدشت - پلدختر و یا آزاد راه خرم آباد - پل زال عبور كنند.

کد خبر 330549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha