دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
۰ نفر

تنها خروجی جلسه شورای صنفی نمایش، ادامه نمایش فیلم‌های نوروزی به‌دلیل استقبال مردم و قطعی‌شدن نمایش فیلم کارگردانی بود که یک فیلم پرفروش روی پرده دارد.

سینما

به گزارش همشهري، در شرايطي كه مردم هر روز تقريبا يك ميليارد تومان براي فيلم ديدن در سالن‌هاي تاريك سينما هزينه مي‌كنند، شايد منطقي‌ترين كار دست‌نزدن به تركيب گروه برنده باشد؛ فيلم‌هايي كه رونق را به گيشه بازگردانده و ميزان درآمد سينماها را در نوروز امسال نسبت به نوروز 94بيش از 5برابر افزايش داده‌اند. براين‌اساس، نمايش 6فيلم نوروزي همچنان ادامه مي‌يابد و شايد تنها فيلم كيومرث پوراحمد جاي خود را به نماينده ايران در جشنواره برلين بدهد.

ماني حقيقي كه «50كيلو آلبالو» را در سكوت خبري ساخت و بدون حضور در جشنواره آن را روانه اكران نوروز كرد، تا يكي‌دو هفته ديگر «اژدها وارد مي‌شود» را جايگزين فيلم ناكام «كفش‌هايم كو؟» مي‌كند. قرارداد فيلم بحث‌انگيز جشنواره سي و چهارم كه در برلين هم چندان مورد توجه قرار نگرفت، براي اكران در گروه زندگي بسته شده و اگر اتفاق خاصي پيش نيايد، حقيقي همزمان 2فيلم روي پرده خواهد داشت. 50كيلو آلبالو در 25روز اكران تهران 3ميليارد و 687ميليون تومان و در 32سالن شهرستان يك‌ميليارد و 450ميليون تومان فروخته است.

«باديگارد» به كارگرداني ابراهيم حاتمي‌كيا كه دور تازه تبليغات آن به تازگي در فضاي مجازي آغاز شده، از ديگر فيلم‌هاي موفق روي پرده است. اين فيلم در كمتر از يك‌ماه در تهران حدود 2ميليارد و 500ميليون تومان فروخته است. ضمن اينكه 40سالن سينما در شهرستان‌ها آن را به نمايش عمومي گذاشته‌اند. درآمد باديگارد در خارج از تهران هم خوب بوده و از مرز يك ميليارد تومان گذشته است.

نكته جالب رقابت باديگارد با موفق‌ترين فيلم جشنواره سي وچهارم، ثابت ماندن فاصله 300ميليون توماني ميان آنهاست. «ابد و يك روز» سعيد روستايي در 25روز نمايش در 23سينماي تهران 2ميليارد و 270ميليون تومان به‌دست آورده و سهم آن از فروش در شهرستان‌ها در همين مدت 850ميليون تومان بوده است. ابد و يك روز با داشتن 9سيمرغ بلورين در 30سالن در سراسر ايران به نمايش عمومي درآمده است.«من سالوادور نيستم» منوچهر هادي هم در 50روز اكران در 130سينما در تهران و شهرستان‌ها در حال شكستن ركوردهاي فروش است و درآمد آن به لطف حضور رضا عطاران از مرز 10ميليارد و 500ميليون تومان فراتر رفته است.

نمايش اين فيلم كمدي در 90سينماي شهرستان و 40سينما در تهران ادامه دارد. كفش‌هايم كو؟ پوراحمد در 16سينماي تهران روي پرده است و نمايش آن در شهرستان‌ها به‌زودي آغاز مي‌شود. «خشم و هياهو» هومن سيدي هم در 22سينما اكران شده است.

  • گمانه‌زني‌ براي اكران‌هاي جديد

با ثبت قرارداد «اژدها وارد مي‌شود» در گروه زندگي و منتفي‌شدن اكران «ايستاده در غبار» محمدحسين مهدويان با وجود تبليغات فراوان، بازار گمانه‌زني براي اكران نيمه دوم بهار داغ شد. گفته مي‌شود «عادت نمي‌كنيم» ابراهيم ابراهيميان با بازي هديه تهراني، حميدرضا آذرنگ، محمدرضا فروتن و ساره بيات از نيمه دوم ارديبهشت در گروه اريكه ايرانيان روي پرده مي‌رود و «خنده‌هاي آتوسا» ساخته عليرضا فريد و «رسوايي2» مسعود ده‌نمكي هم ديگر گزينه‌هاي جدي اكران آينده هستند.

کد خبر 330246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha