همشهری آنلاین: رئیس قوه قضائیه گفت بر حسب آمارها به ۱۵ میلیون پرونده در سال رسیدگی می‌شود.

لاریجانی آملی

گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در مراسم معارفه حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری به عنوان دادستان کل کشور افزود: خداوند را شاکریم در این محفل نورانی در محضر قضات شریف دیوان عالی کشور و مسئولان عالی قضایی هستیم.

وی گفت: یکی از الطاف بزرگ الهی بر بندگانش این است که بتوانند به خلق خدا کمک کنند و در برطرف کردن حوائج مردم قدم بردارند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: اگر بتوانیم دفع ظلم و طلب حقی را استیفا کنیم، این واقعا خدمت بزرگی است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه اینجا محفل تقرب‌الی الله است، افزود: قضات در مقابل توهین‌ها و بیدادها و تقاضاهای بی‌دلیل، صبوری می‌کنند و در رسیدگی به پرونده‌ها دشواری‌ها را به جان می‌خرند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اگر منصفانه نگاه کنیم از صدر تا ذیل مجموعه دستگاه قضا خدماتشان قابل تحسین است، تصریح کرد: قضات، کارمندان و مسئولان قضایی همه در تلاشند و کار قضایی سنگین است و در سراسر کشور مراجعات بسیاری به دستگاه قضایی و سازمان‌ها و نهادهای زیر مجموعه می‌شود.

وی ادامه داد: بر حسب آمارها 15 میلیون پرونده در سال در دستگاه قضا وارد می‌شود که با همه مشکلات به آن‌ها رسیدگی می‌شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه قضات و کارکنان ما با وجود کمبودها با تلاش بی‌وقفه خدمت رسانی می‌کنند افزود: البته اشکالاتی نیز در رسیدگی‌ها وجود دارد اما ارزیابی منصفانه این است که همه چیز را با هم ببینیم .

کد خبر 329582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha