شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

۳ روز پس از سفر تاریخی رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به هاوانا و دیدار با رهبران کوبا، یکی از سرشناس‌ترین و ثروتمندترین گروه‌های موسیقی دنیا مقابل دیدگان حیرت‌زده شهروندان کوبایی یک برنامه رایگان اجرا کرد و رویدادی شگفت‌انگیز به کتاب تاریخ موسیقی جهان افزود.

موسیقی

به گزارش همشهري، گرگوري الياس كه يك وكيل دعاوي است و در جزيره كوراسائو زندگي مي‌كند، حدود 6‌ماه پيش از سفر باراك اوباما به كوبا گوشي خود را برداشت و در كمال نااميدي با جين اسميث مدير برنامه‌هاي گروه راك‌اند رول رولينگ استونز تماس گرفت. او انتظار داشت «ديوانه» ناميده شود و مكالمه خيلي زود به پايان برسد اما آنچه اتفاق افتاد، يك پاسخ اميدواركننده از سوي كسي بود كه همه برنامه‌هاي ستاره‌هاي رولينگ استونز را مديريت مي‌كند.

پيشنهاد الياس خيلي واضح و پاسخي هم كه شنيد، بسيار غيرمنتظره بود؛ اجراي كنسرت در هاوانا! پيشنهادي كه اسميث را به فكر فروبرد و قرار شد خيلي زود با طرف كوبايي تماس بگيرد. گرچه حدود 500هزار كوبايي كنسرت رولينگ استونز را رايگان تماشا كردند اما وكيل مقيم كوراسائو براي كشاندن ستاره‌هاي سرشناس دنيا به كشور كمونيستي قاره آمريكا حدود 7ميليون دلار هزينه كرد و حالا از اينكه باعث شادي مردم شده، خوشحال است.

الياس با يادآوري مكالمه روز 13نوامبر 2015مي‌گويد: «انتظار نداشتم خانم اسميث تماس بگيرد اما كمتر از 24ساعت بعد همه برنامه‌ها تنظيم شد. ديدار اوباما از هاوانا نخستين حضور يك رئيس‌جمهور آمريكا در خاك كوبا از 1928بود و بسياري تصور مي‌كنند كنسرت رولينگ استونز هم به همين مناسبت هماهنگ و اجرا شده است اما اين ماجرا كاملا اتفاقي و حضور گروه سرشناس راك‌اند رول در كوبا ادامه تور كنسرت آنها در آمريكاي لاتين بود.»

اعضاي رولينگ استونز از همان ابتدا با برگزاري كنسرت رايگان موافق بودند اما روي صحنه بردن اين اجرا حدود 7ميليون دلار هزينه داشت. وكيل ثروتمند كوبايي كه ظاهرا همه اين رقم را پرداخته، علاقه‌اي به حرف زدن درباره مسائل مالي ندارد: «لطفا از اين سؤال‌هاي سخت نپرسيد.» الياس مي‌خندد و در عين حال متذكر مي‌شود كه «كنسرت رولينگ استونز اصلا ارزان نبود.» شايد بخشي از اين هزينه‌ها با انتشار نسخه DVD اجراي رولينگ استونز در ماه‌هاي آينده جبران شود.

نكته جالب اينكه برخي از چهره‌هاي سرشناس آمريكايي هم براي ديدن كنسرت گروه محبوب خود به هاوانا سفر كرده بودند و تماشاگران كوبايي با دقت در جايگاه ويژه مي‌توانستند چهره ريچارد گر بازيگر مشهور هاليوودي را تشخيص بدهند. ميك جگر و كيت ريچاردز اعضاي سرشناس رولينگ استونز هم روي صحنه و در گفت‌وگو با رسانه‌ها رضايت خود را از اجراي رايگان كنسرت در هاوانا ابراز كردند.

کد خبر 329224

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha