با وجود انتشار گزارش سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر بالا بودن تعرفه پیامک تلفن همراه و درخواست برای تجدید نظر در تعرفه‌های کنونی، سازمان‌ها و نهادهای درگیر در مقابل این درخواست مقاومت می‌کنند و دلایل مختلفی را برای تثبیت نرخ‌های کنونی مطرح می‌سازند.

در همین زمینه مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار نرخ موجود را پایین‌تر از مصوبات قانونی دانست و در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی و مقایسه نرخ‌ اپراتورهای کشورهای منطقه، نرخ موجود پیامک در کشور مناسب است.

وحید صدوقی افزود: این شرکت گزارشی تهیه کرده و نظر خود را به مراجع تصمیم‌گیری ارسال کرده است.

شرکت مخابرات هم  اخیرا اعلام کرد: در صورت افزایش نرخ تلفن ثابت با کاهش نرخ پیامک موافقت می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز  از تدوین طرح جامع تعرفه خدمات مخابراتی جهت ارائه به شورای اقتصاد خبر داد و به فارس گفت: هدف اصلی وزارت ارتباطات، حرکت در مسیر کاهش تعرفه‌هاست.

محمد سلیمانی در خصوص تغییر و اصلاح برخی تعرفه‌ها چون پیامک و سیم کارت اعتباری اظهار داشت: در خصوص تعرفه پیامک(SMS) باید به چندین مورد توجه داشت، قیمت‌های جهانی پیامک  و درآمدهای مخابرات از جمله مسائلی است که باید مورد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای ایجاد تغییر و اصلاح در تعرفه‌های مخابراتی، در حال تدوین طرح جامع تعرفه‌ها هستیم زیرا تغییر در یک بخش نیازمند هماهنگی و به‌وجود نیامدن مشکل در سایر بخش‌ها است.

سلیمانی تاکید کرد: در بحث تغییر و اصلاح تعرفه‌ها باید توجه داشت که برخی  بخش‌های مخابرات سودده و بخشی زیان‌ده هستند. وی هدف گیری و حرکت وزارت ارتباطات در موضوع تعرفه خدمات مخابراتی را کاهش تعرفه‌ها بیان کرد و افزود: در هر بخش که قوانین و مقررات اجازه دهد تعرفه‌ها را کاهش داده یا اصلاح خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: موضوعاتی چون تعرفه پیامک و سیم کارت اعتباری اکنون در دستور کار بررسی وزارت ارتباطات قرار دارد.

کد خبر 32821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز