مجموعه ۴ جلدی کتاب‌های «سفر در ایران» منوچهر طیاب مستندساز برجسته همراه با عکس‌های اسعد نقشبندی از سوی انتشارات کتاب خورشید در ۲نسخه فارسی و انگلیسی منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان به سرزمین ایران قرار گرفت.

کتاب ایران گردی

به گزارش همشهري، شكل‌گيري اين مجموعه براساس دستنوشته‌هاي طياب از 14سال پيش آغاز شد و با پشتوانه 50سال سفر و پژوهش در قالب 4كتاب نفيس «درياي پارس»، «همراه با باد در دل تنهايي كوير»، «زاگرس گاهواره تمدني كهن» و «البرز زادگاه فرهنگي به قدمت تاريخ» به سرانجام رسيد. همراه هر كتاب يك فيلم مستند بلند از ساخته‌هاي طياب هم ضميمه شده تا مخاطب را با خود به سفري در دل تاريخ ببرد.

در نگارش اين كتاب‌ها قلم چون دوربين فيلمبرداري به خلق تصاوير پرداخته و از وراي روايت‌هايي شيرين و مستند و با عكس‌هايي زيبا و گويا و نقشه راه، چشم‌اندازي تازه به تاريخ، طبيعت، آداب و رسوم و فرهنگ مردم ايران‌زمين مي‌گشايد. درياي پارس در 228صفحه و قيمت 60هزار تومان عرضه شده و 3كتاب ديگر هر كدام در 180صفحه مصور و رنگي با قيمت 55هزار تومان تصاوير كمتر ديده‌شده از 4گوشه ايران را مقابل ديدگان خوانندگان قرار مي‌دهند.

طياب كه از شناخته‌شده‌ترين مستندسازان ايران است، براي هر كتاب يادداشتي كوتاه نوشته كه در بخشي از يادداشت مربوط به زاگرس گاهواره تمدني كهن چنين آمده است: «در پس قلل بلند كوه‌هاي زاگرس، درياي ناشناخته مغرب به درياي ناشناخته مشرق متصل است و خورشيد هر روز يك‌بار به درياي مغرب تن مي‌شويد تا پگاهي ديگر پاك‌تر و روشن‌تر از روز پيش از درياي مشرق سربرآورد و به زادگاه كهن من بتابد.»

علاقه‌مندان مي‌توانند مجموعه 4جلدي سفر در ايران را به زبان فارسي همراه با جعبه‌ويژه به قيمت 240هزار تومان تهيه كنند؛ ضمن اينكه هر 4كتاب نسخه انگليسي هم دارند كه دوستداران كتاب بايد براي دانستن قيمت اين كتاب‌ها با انتشارات كتاب خورشيد يا فرهنگسراي ميردشتي تماس بگيرند. اين مجموعه اوايل بهمن امسال در برنامه‌اي با حضور اهالي فرهنگ و ادب رونمايي شده بود.

کد خبر 327915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha