همشهری آنلاین: مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: تا پایان بهمن ماه امسال بیش از چهار میلیارد تومان زکات توسط کمیته امداد استان تهران جمع‌آوری شده است.

کمیته امداد

محسن ولیئی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: میزان دریافت زکات استان تهران تا پایان بهمن ماه امسال بیش از چهارمیلیارد تومان بوده است که از کل مبالغ جمع آوری شده در بخش زکات، 64 درصد از این مبلغ برای رفع نیاز محرومان و مابقی برای اجرای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

وی افزود: در سطح شهرستان‌ها، شمیرانات، بهارستان، قرچک، پردیس و ...مناطقی هستند که بیشترین هزینه کرد زکات جمع آوری شده را در بخش محرومیت زدایی به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به لزوم تبیین فلسفه زکات توسط ائمه جمعه در بین مردم و تشویق آنها به انجام این فریضه مهم تاکید کرد و گفت: با طراحی و تدوین برنامه‌ای هدفمند و استراتژیک در راستای تبلیغ، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و نیز جذب و هزینه کرد زکات به نفع محرومین اقدامات افزون‌تری انجام خواهد شد.

ولیئی همچنین اظهار کرد: مدیریت هزینه کرد در بخش زکات به معنای آن است که بخش عمده زکات را به منظور محرومیت زدایی هزینه کرده و در صورت لزوم نیز بخشی از آن در بخش پروژه‌های عمرانی هزینه شود.

وی در پایان از برگزاری اولین اجلاس سراسری زکات خبر داد و گفت: این اجلاس ملی اردیبهشت ماه 95 در استان قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 327634

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha