شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

جهانبخش سلطانی: قضاوت و تحلیل درباره آدم‌ها و افکار و منش‌ آنها کاری سخت است؛ باید ساعت‌ها، روزها، ماه‌ها و سال‌ها با آنها باشی، کار کنی و به سفر بروی تا روحیه‌شان را بشناسی.

جهانبخش سلطانی

من سال‌هاي سال با مرحوم فرج‌الله سلحشور در فيلم‌هاي مختلف از پروژه‌هاي ديني مانند «يوسف پيامبر» گرفته تا حوزه فيلم‌هاي دفاع‌مقدس كار كردم و علاوه بر همكاري در كارهاي متعدد سينمايي و تلويزيوني، در سفرهاي مختلف زيارتي و سفر تاجيكستان همراهش بودم.

سلحشور مردي شريف و قابل احترام بود و هميشه تلاش مي‌كرد در عرصه هنر به باورها و اعتقادهاي خود اداي دين كند. او مي‌كوشيد معرفت و ايمان را در هنر ماندگار كند و مي‌خواست هنر براي هنر باشد و هنر تنها براي اقتصاد نباشد. تلاش مي‌كرد رسالت هنر را در تمام حوزه‌هاي مختلف به‌درستي به جامعه انتقال دهد و فريادش پر از شيدايي، شور و عشق بود.

من كه با مرحوم سلحشور سال‌ها كار كردم، مي‌دانم اهل شعار نبود و با اينكه گاهي تند مي‌رفت اما دلش پر از نور ايمان بود. گاهي كه با او درباره اظهارنظرهايش صحبت مي‌كردم، مي‌گفت: «تكليف شرعي‌ام امر به معروف و نهي از منكر است.» هرگز به‌خاطر منافعش لب به سخن نمي‌گشود. مرحوم سلحشور رفت اما پشتوانه‌ فرهنگي و اعتقادي بزرگي داشت. گاهي پيش مي‌آمد كه برخي مي‌گفتند سلحشور پشت صحنه فيلم‌هايش به لحاظ عقيدتي فردي سختگير است اما من معتقدم اينطور نبود و همه پشت صحنه آزاد بودند. او هم براساس اعتقادش كار مي‌كرد.

همه آنها كه با مرحوم سلحشور همكاري كرده‌اند، به لحاظ اخلاقي خيلي‌ چيزها از او ياد گرفته‌اند. اين هنرمند هميشه نسبت به هنر و جامعه اداي دين مي‌كرد و آن را براي خود تكليف مي‌شمرد. مرحوم فرج‌الله سلحشور هم مانند زنده‌ياد رسول ملاقلي‌پور تازه راه خود را در اين عرصه پيدا كرده بود كه متأسفانه ناگهان بيمار شد و در كارزار عشق و معرفت از دنيا رفت.

  • بازيگر تلويزيون و سينما
کد خبر 326519

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha