پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به اجرای قانون اصلاح مالیات‌های مستقیم از ابتدای سال آینده، گفت: قرار نیست با اجرای این قانون به مودیانی که هم‌اکنون مالیات می‌دهند، فشار مضاعف وارد شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان امور مالياتي، سيدكامل تقوي‌نژاد در واكنش به برخي ادعاها مبني بر افزايش فشار مالياتي از ابتداي سال آينده افزود: در برخي از محافل، اين ذهنيت به‌وجود آمده كه با اجراي اين قانون قرار است در سال آينده به موديان مالياتي شوك وارد شود و فشار مضاعفي به مردم در جهت كسري بودجه دولت تحميل شود. وي گفت: اين موضوع درست نيست بلكه قرار است منابع و پايه‌هاي جديد مالياتي كه تاكنون ماليات نمي‌دادند شناسايي و از آنها ماليات دريافت شود.

وي افزود: قرار است با راهكارهاي جديد از واحد‌ها و اصنافي كه به هر دليل از پرداخت ماليات اجتناب مي‌كردند يا فرار مالياتي داشتند ماليات وصول شود. رئيس‌كل سازمان امور مالياتي با تأكيد بر اينكه در اين سازمان به‌دنبال تحقق عدالت واقعي و نه شعاري هستيم، گفت: مردم بايد احساس كنند كه همه اصناف، گروه‌ها و مشمولان نظام مالياتي، ماليات خود را مي‌دهند؛

همچنين نحوه مصرف درآمدها در كشور بايد براساس عدالت باشد.تقوي‌نژاد با بيان اينكه بيشتر آيين‌نامه‌هاي اجراي قانون اصلاح ماليات‌هاي مستقيم تدوين شده است، افزود: در كنار اجراي اين قانون درصدد اصلاح قانون نظام مالياتي ارزش افزوده نيز هستيم كه هم اينك در كميسيون اقتصادي دولت در حال بررسي است و به‌زودي تقديم مجلس شوراي اسلامي خواهد شد.

کد خبر 326268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha