همشهری آنلاین: وزیر بهداشت در حاشیه جلسه هم‌اندیشی کنترل و مقابله با مصرف دخانیات بر لزوم همکاری سایر دستگاه‌ها با وزارت بهداشت برای کنترل و کاهش استعمال دخانیات، تاکید کرد.

وزیر بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از وبدا،‌دكتر سيد حسن هاشمي گفت: برای هر یک از دستگاه‌‌ها از جمله سازمان صدا و سیما، شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماموریت‌هایی مشخص و تصویب شده است که قرار است به آنها ابلاغ شود.

مجله مقابله با سيگار

وي تاکید کرد: همکارانی که کلامی نافذ دارند، در تدوین برنامه ششم توسعه و تصویب لایحه بودجه به خصوص در مورد اخذ عوارض بر کالاهای آسیب رسان از جمله سیگار در مجلس شورای اسلامی با ما همکاری کنند.

وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت تشکیل جلسات هر 3 ماه یکبار در شورای فرهنگی مبارزه با دخانیات، افزود: لازم است هر یک از وزرا نمایندگان خود را برای شرکت در این جلسات معرفی کنند.

او  با اشاره به مرگ سالانه بیش از 50 هزار نفر در اثر استعمال دخانیات، افزود: صدا و سیما و سایر رسانه ها می‌توانند نقش موثری در جهت اخذ عوارض کالاهای آسیب رسان به سلامت بخصوص در مورد استعمال دخانیات داشته باشند.

دکتر هاشمی افزود: امیدواریم سایر دستگاه های ذیربط در خصوص کاهش استعمال دخانیات با وزارت بهداشت برای کاهش بار بیماری‌های مرتبط با استعمال دخانیات همکاری کنند.

وزیر بهداشت، برگزاری چنین جلساتی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برگزاری این جلسات باعث می‌شود تا قبح و زشتی مصرف قلیان، سیگار و مواد دخانی ریخته نشود و هر چقدر صدا و سیما و رسانه ها در خصوص آسیب‌های ناشی از استعمال دخانیات و پیشگیری از آنها کار کنند باعث می‌شود تا آسیب‌های اجتماعی هم کاهش یابد.

وزیر بهداشت، با اشاره به این که مسئول قاچاق سیگار و استفاده از قلیان، وزارت بهداشت نیست، بر لزوم همکاری صنف مورد نظر و اتحادیه و وزارتخانه‌های مرتبط برای جلوگیری از قاچاق تاکید کردو افزود: البته وزارت بهداشت در این مسیر خستگی ناپذیر بوده و به راه خود در جهت کاهش مصرف سیگار با آموزش و افزایش آگاهی درخصوص مضرات مصرف مواد دخانی ادامه خواهد داد.

کد خبر 325906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha