همشهری آنلاین: دیدار تیم‌های فنرباغچه استانبول و دینامو مسکو در چارچوب لیگ اروپا با پیروزی میزبان ترک خاتمه یافت. آنچه اما جنجال زیادی برانگیخت، تصویر ولادیمیر پوتین بر تی‌شرتی بود که یکی از بازیکنان مسکو بر تن داشت.

D.Tarasov

تیم روسی دینامو مسکو با توجه به شکست ۲ بر صفر دیدار رفت مقابل فنرباغچه استانبول با خطر حذف شدن از دور مسابقات روبروست. البته خطری دیگر هم حال این تیم را تهدید می‌کند و آن مجازاتی است که ممکن است از سوی فدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) بر این باشگاه اعمال شود. دیدار دو تیم شامگاه سه‌شنبه (۱۶ فوریه / ۲۷ بهمن) برگزار شد.

به گزارش دويچه‌وله،‌ پس از به صدا درآمدن سوت بازی بود که دیمتری تاراسوف، ملی‌پوش دینامو مسکو پیراهن تیمش را درآورد و تی‌شرتی را که زیر آن بر تن داشت، نمایان کرد.


روی این تی‌شرت تصویر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیده می‌شد که زیر آن این جمله به چشم می‌خورد: «مؤدب‌ترین رئیس‌جمهور». طبق قوانین فدراسیون فوتبال اروپا نشان دادن پیام‌های سیاسی یا مذهبی در جریان دیدارهای بین‌المللی ممنوع است.

طبق گزارش رسانه‌ها دیمتری تاراسوف در دفاع از عمل خود گفته است که پوتین رئیس‌جمهور اوست و او نیز قصد داشته با این کار ستایش خود را نشان دهد. این ملی‌پوش روس همچنین اظهار داشته است: «من هر آنچه می‌خواستم بگویم از طریق این عبارت گفتم».

عبارت "رئیس‌جمهور مؤدب" به سخنان پوتین در سال ۲۰۱۴ اشاره دارد که سربازان روس را در جریان اشغال شبه‌جزیره کریمه به عنوان "انسان‌هایی مؤدب" مورد ستایش قرار داده بود.

با توجه به تنش‌هایی که در ماه‌های اخیر میان ترکیه و روسیه حاکم است، شماری از مأموران پلیس روسیه نیز برای حفظ امنیت راهی ترکیه شده بودند.

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ مناسبات مسکو و آنکارا در پی سرنگون شدن یک جنگنده روسی در مرز سوریه توسط ارتش ترکیه رو به تیرگی گذاشت؛ تیرگی‌ای که همچنان بر روابط دو کشور حاکم است.

 

کد خبر 325869

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha