چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، از عملیاتی شدن انتقال وجوه از طریق خودپرداز‌ها تا سقف یک میلیون تومان در طول شبانه‌روز در 8 بانک ملی، صادرات، ملت، صنعت و معدن، کشاورزی، اقتصاد نوین، کارآفرین و پارسیان خبر داد.

مهران شریفی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دارندگان کارت بانک‌های مزبور قادرند در شبانه‌روز تا یک میلیون تومان از کارت خود به کارت دیگری منتقل کنند که کارمزد این تراکنش 500 تومان است و از اعتبار حواله‌دهنده کسر می‌شود؛ بدین ترتیب نیازی به اخذ چک رمزدار، ایران چک و حمل‌ونقل پول برای انتقال از بانکی به بانک دیگر نیست.

وی همچنین از فراهم شدن انتقال الکترونیکی وجوه تا سقف 5 میلیون تومان در طول شبانه‌روز از یک حساب کارت بانک به کارت بانک دیگر از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان داخل شعب خبر داد.

وی با بیان این که این طرح در بانک‌های ملی، اقتصادنوین، پارسیان و صنعت و معدن عملیاتی شده گفت: به تدریج در مابقی بانک‌ها نیز تا پایان سال عملیاتی می شود.

شریفی با اشاره به این که برای انتقال مبالغ کلان، سامانه تسویه ناخالص آنی راه‌اندازی شده است، تأکید کرد: براساس این طرح، انتقال الکترونیکی مبالغ 50 میلیون تومان به بالا از یک بانک به بانک دیگر به صورت آنی انجام می‌شود و دیگر نیازی به صرف وقت و اخذ انواع چک‌ها نیست.

وی همچنین اعلام کرد که از این پس اخذ مبالغ کمتر از 5هزار تومان از طریق شبکه شتاب امکان‌پذیر نیست و دارندگان کارت برای دریافت مبالغ کمتر از 5 هزار تومان باید به خودپرداز بانک صادرکننده مراجعه کنند.

شریفی افزود: از این پس، اگر از طریق شبکه شتاب مانده حساب اخذ شود، 100 تومان کارمزد به عهده متقاضی خواهد بود و از حساب وی کسر خواهد شد.

شریفی از جای گرفتن اسکناس‌های 5 هزار تومانی در خودپرداز‌ها از سال 87 خبر داد و گفت: بانک مرکزی مذاکراتی را برای پیوستن شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی (شتاب) باکشور‌های خلیج فارس انجام داده است، اما غیراز قطر و بحرین پاسخ مثبتی از دیگر کشور‌ها ارائه نشده است.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی ادامه داد: اصلاح ساختار کارمزد مرکز شتاب در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد و با عملیاتی شدن آن کیفیت خدمات‌رسانی توسط مرکز شتاب ارتقا خواهد یافت.

کد خبر 32546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز