مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

نخستین نیروگاه خورشیدی تهران همزمان با نخستین سالگرد فعالیت مرکز زباله‌سوز تهران آغاز به‌کار کرد.

نیروگاه خورشیدی

اين نيروگاه با داشتن 200پنل خورشيدي قادر به توليد 150كيلو وات برق بوده و نياز مجتمع زباله‌سوز آرادكوه را به برق رفع مي‌كند. اين گام مديريت شهري براي استفاده گسترده از نيروي برق براي تأمين انرژي يك مجتمع بزرگ صنعتي است.

مجتبي عبداللهي در مراسم افتتاح نيروگاه خورشيدي در مركز زباله‌سوز تهران گفت: اميدواريم توجه بيشتري به استفاده از نيروگاه‌هاي خورشيدي و انرژي‌هاي آن شود و در برنامه‌هاي شهرداري تهران نيز استفاده از كارخانه‌هاي انرژي‌هاي نو و پاك برنامه‌ريزي شده است. معاون خدمات شهري شهردار تهران بيان داشت:‌ در 20بهمن سال گذشته با حضور شهردار تهران نيروگاه زباله‌سوز تهران افتتاح شد و ساخت آن فراز و نشيب‌هاي بسياري داشت و حدود يك‌سال است كه فعاليت اين نيروگاه آغاز شده است.

وي با اشاره به اينكه فعاليت اين نيروگاه هيچ وقت به‌طور كامل متوقف نشده است، گفت: اين نيروگاه زباله‌سوز از 200تن زباله ريجگت 3مگاوات برق توليد مي‌كند و به‌عبارتي 1300خانوار مي‌توانند از برق توليدي اين نيروگاه استفاده كنند. عبداللهي در ادامه گفت:‌ آيندگان بايد نمره قابل‌قبولي به ما براي حفظ محيط‌زيست بدهند و اميدواريم در اين زمينه يك تصميم منطقي و معقول بگيريم. معاون خدمات شهري شهردار تهران يادآور شد:‌ فعلاً قرار است ساير زباله‌سوزها نيز در آرادكوه ساخته شوند و هر زباله‌سوز بيش از 1600تن، هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري لازم دارد. وي خاطرنشان كرد: اگر هرچه سريع‌تر زباله‌سوز 1600تني ساخته شود 50مگاوات برق توليد مي‌كنيم و اين توليد برق مي‌تواند روشنايي يك شهرك بزرگ را تأمين كند.

عبداللهي افزود: در آينده‌اي نزديك چيزي به‌عنوان درياچه شيرابه نخواهيم داشت و اين درياچه خشك خواهد شد و با تصفيه‌خانه‌اي كه احداث شده 90درصد درياچه شيرابه خشك و 10درصد ديگر نيز نهايتاً تا اوايل سال آينده خشك مي‌شود.

کد خبر 325157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha