محمد باریکانی: پس از آنکه درهای ورودی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری میلان به معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران اختصاص یافت و ایران پس از ۲۲سال صدرنشین تبلیغات گردشگری یکی از ۵نمایشگاه گردشگری برتر جهان شد، قشم و ویمودرون ایتالیا ۲شهر خواهرخوانده اعلام شدند.

نمایشگاه گردشگری میلان

 اين خواهرخواندگي در شهر ميلان ايتاليا و در حاشيه دومين روز از برگزاري نمايشگاه بين‌المللي گردشگري BIT ميلان اعلام شد.

آنتونيو برچيانيني، شهردار ويمودرون در حاشيه نمايشگاه بين‌المللي گردشگري BIT ميلان از گردشگران خواست تا فرصت ديدن ايران را از دست ندهند. خبر خواهرخواندگي قشم و ويمودرون در شرايطي بر خروجي خبرگزاري‌ها قرار گرفت كه نمايشگاه بين‌المللي BIT ميلان براي نخستين بار به اذعان فعالان صنعت گردشگري كه در اين نمايشگاه حضور يافته‌اند پس از 22سال به‌عنوان نخستين نمايشگاه بين‌المللي گردشگري تمامي ورودي‌هاي اصلي خود را البته با تلاش منطقه آزاد قشم به معرفي جاذبه‌هاي گردشگري ايران اختصاص داده است.

  • گام مهم ايران پس از 22سال

سي‌وششمين نمايشگاه بين‌المللي گردشگري ميلان با حضور شركت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري ايران برپا شده و آنطور كه برخي حاضران در اين نمايشگاه از ميلان به همشهري اطلاع داده‌اند غرفه ايجاد شده براي معرفي جاذبه‌هاي گردشگري ايران توسط منطقه آزاد قشم در اين نمايشگاه به لحاظ طراحي و محل استقرار غرفه ايران برخلاف برخي نمايشگاه‌هاي خارجي مناسب است. به گفته برخي اعضاي 10شركت گردشگري ايراني حاضر در نمايشگاه BIT ميلان نصب تبليغات گردشگري ايران در خارج از نمايشگاه و اختصاص سردرهاي ورودي اين نمايشگاه به تبليغات گردشگري ايران در تاريخ گردشگري ايران در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي بي‌سابقه و گام مهمي در جهت معرفي ايران به بازديدكنندگان از اين نمايشگاه بين‌المللي گردشگري است.

آنطور كه حاضران در نمايشگاه ميلان به همشهري خبر داده‌اند، شرايط غرفه ايران به لحاظ مراجعه شركت‌هاي اروپايي براي انعقاد قراردادهاي گردشگري مطلوب است و نسبت به سال گذشته تقاضاي پكيج‌هاي گردشگري سفر به ايران افزايش يافته است.

اما ايراداتي نيز به غرفه ايران در نمايشگاه بين‌المللي گردشگري ميلان وارد است. از غرفه‌ها خبر مي‌رسد كه اقلام تبليغاتي ايران بسيار اندك است و حتي نقشه ايران به تعداد كافي در اختيار نمايندگان گردشگري ايران در اين نمايشگاه قرار داده نشده است.

  • كاستي تبليغات و فرصت سوزي گردشگري

سليقه متعدد متوليان و مجريان غرفه‌هاي ايران در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري نيز از ديگر كاستي‌هاي موجود در نمايشگاه ميلان است كه به‌گفته برخي حاضران موجب سردرگمي بازديدكنندگان از غرفه‌هاي ايران در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي در كشورهاي مختلف مي‌شود.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي ديروز در گفت‌وگوي خود با همشهري اعلام كرد، نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري از ابزارهاي تبليغات و بازاريابي است و اكنون شركت‌هاي حاضر در نمايشگاه بين‌المللي ميلان به همشهري گفته‌اند كه نمايشگاه‌ها نقش تعيين‌كننده‌اي در معرفي ظرفيت‌ها و اعلام حضور ايران براي ميزباني و پذيرش گردشگران خارجي دارند. نقدي كه فعالان حاضر در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري در خارج از كشور دارند بر ناهماهنگي در اعلام شعار گردشگري ايران، ناهماهنگي در اجرا و تزيين غرفه‌ها و نبود رنگ و نماد واحد براي تبليغ ايران به‌عنوان يك مقصد گردشگري مطمئن با جاذبه‌هاي فراوان گردشگري است. به گفته آنها، در هر يك از نمايشگاه‌هاي معتبر بين‌المللي گردشگري برخلاف كشورهاي ديگر كه نماد و شعار مشخص و حتي رنگ واحد دارند سليقه مديران هر مجموعه درغرفه‌هاي ايران اعمال مي‌شود كه اين روش تنها موجب فرصت‌سوزي در جذب گردشگر مي‌شود.

کد خبر 325000

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha