سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۸
۰ نفر

گروه بورس: روز سه‌شنبه سوم مهر، 10 درصد از سهام موسسه مالی و اعتبار سینا (بنیاد سابق) با موفقیت در بورس تهران به فروش رفت.

در معاملات این روز، سهام موسسه مالی و اعتباری سینا برای اولین بار پس از پذیرش و درج در بورس تهران عرضه شد و 10 درصد از سهام این شرکت معادل 150 میلیون سهم به فروش رفت.

علی صحرایی، ناظر معاملات بورس تهران ضمن تایید این خبر گفت: 150میلیون سهم موسسه مالی و اعتباری سینا به ارزش 182 میلیارد ریال در  300 ایستگاه معاملاتی معامله شد.وی افزود: برای اولین بار این داد و ستد توسط 5 کارگزار انجام شد و کارگزاری حافظ به عنوان کارگزار معرف،  مسئولیت تضمین کارگزاران دیگر را نیز برعهده داشت.

به گفته صحرایی اولین معامله سهام این شرکت در ساعت 6: 10 دیروز انجام شد و تا ساعت 13: 10  تمامی 10درصد از سهام این شرکت به قیمت هر سهم 1213 ریال به فروش رفت. این تعداد سهام را 309 نفر خریدند.

به گفته مدیران این شرکت ظرف روزهای آتی مابقی سهام این شرکت تا سقف 15 درصد در بورس تهران عرضه خواهد شد.

بنیاد مستضعفان به عنوان سهامدار عمده این شرکت قصد دارد تا سقف 25درصد از سهام این شرکت را در بورس تهران عرضه کند.

پیش از این عبدالناصر همتی،  مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری سینا پیش‌بینی کرده بود هر سهم این شرکت به قیمت 200 تومان به فروش برود.

این میزان سهام عرضه شده با احتساب یک میلیارد حق‌تقدم ناشی از افزایش سرمایه انجام شد.

همتی با بیان اینکه ارزش ذاتی سهام نزدیک به 200 تومان است،  افزوده بود: هدف ما بر این است که عرضه سهام با شناسایی قیمت‌ها همراه باشد و ما قیمتی را برای سهام نگذاشتیم.

ارزش ذاتی خود سهام بسیار بالاست و تمامی این موفقیت‌ها در زمانی حاصل شده است که موسسه هنوز مجوز نهایی از بانک مرکزی اخذ نکرده و به شبکه شتاب بانکی نپیوسته است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه ثبت شده موسسه 500 میلیارد ریال است، اعلام کرد: مجوز لازم برای افزایش سرمایه به 1500 میلیارد ریال از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شده است.

طبق تاکید بانک مرکزی موسسه مالی و اعتباری  سینا برای اینکه مجوز قطعی خود را بگیرد و خود را با شرایط جدید شورای پول و اعتبار همسان کند باید 25 درصد از سهام خود را همزمان با افزایش سرمایه به عموم مردم واگذار کند.

عرضه سندیکایی

در همین حال محمدرضا رهبر، کارگزار موسسه سینا در مورد عرضه سهام این شرکت گفت: سهام سینا با استقبال کارگزاران مواجه شد و 5 درصد اولیه برای کشف قیمت ظرف مدت یک دقیقه و 5 درصد باقی مانده نیز ظرف 6 دقیقه فروخته شد.

وی افزود: اولین تجربه عرضه سهام به صورت سندیکایی کاملاً موفقیت‌آمیز بود و در حال حاضر نیز بیش از 52 میلیون سهم متقاضی خرید در سیستم کارگزاران وجود دارد.

وی تصریح کرد: براساس توافقی که این شرکت با بورس داشته ظرف‌ روزهای آتی مابقی سهام این شرکت عرضه خواهد شد.این گزارش حاکی است، این عرضه توسط شرکت‌های کارگزاری خبرگان سهام، بانک کشاورزی، به روین، آبان و حافظ در قالب یک سندیکا انجام شد.

عرضه‌های عمده دیگر

سه‌شنبه همچنین به غیر از سهام موسسه مالی و اعتباری  سینا که برای اولین بار در بورس عرضه شد چند عرضه عمده دیگر نیز صورت گرفت.

در مبادلات این روز 590میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری مسکن به قیمت هر سهم 301 تومان به فروش رفت.

از سوی دیگر 50 میلیون سهم بانک پارسیان نیز به قیمت هر سهم 120 تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

همچنین 3/6 میلیون سهم بانک کارآفرین در قالب 5 بلوک عمده سهام به قیمت 302 تا 303 تومان مبادله شد.

کد خبر 32415

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز