همشهری‌انلاین: رابرت پایپر، معاون هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور روند صلح خاورمیانه و نیز هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه برای فلسطین، وضعیت غزه را خطرناک توصیف کرد.

gaza

 رابرت پایپر، معاون هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور روند صلح خاورمیانه و نیز هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه برای فلسطین گفت: غزه در مسیر خطرناکی قرار دارد چون موانع اسرائیل و نیز اختلاف میان فلسطینی‌ها روند صلح را دشوار می‌کند.

این سخنان در شرایطی مطرح می‌شود که نگرانی‌های روز افزونی نسبت به وقوع درگیری جدید در غزه وجود دارد. غزه از سال 2008 شاهد سه حمله خونین رژيم صهيونيستي بوده و در آخرین حمله که 2014 رخ داد، بیش از 2000 تن جان دادند. از آن زمان تاکنون حدود 100 هزار فلسطینی همچنان آواره هستند و از مجموع 11 هزار خانه‌ای که کاملا ویران شد، تنها 859 خانه بازسازی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از پایگاه بولتن نیوز،رابرت پایپر در سفر به غزه گفت: پیشرفت‌هایی انجام شده اما این اقدام‌ها برای بازسازی کافی نیست. غزه در مسیر خطرناکی قرار دارد که آن را به سمت افراطگری سوق می‌دهد. ممنوعیت اسرائیل برای ورود مواد ساختمانی با قاطعیت پا بر جاست. اقتصاد غزه هم به شدت متزلزل است. ما درخواست کمک کرده‌ایم و برای وارد کردن مصالح ساختمانی تلاش می‌کنیم.

 

کد خبر 324087

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha