رژیم صهیونیستی در ادامه موج تخریب خانه‌های فلسطینیان به‌عنوان اقدامی تنبیهی، اکنون به‌منظور ساخت پادگان و منطقه آموزش نظامی ارتش، خانه‌های ۲روستا در کرانه باختری را تخریب کرده است.

فلسطین

نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي  23خانه در روستاهاي «جنبا» و «حلاوه» در جنوب شهر «الخليل» را با بلدوزر تخريب كردند كه به گفته «جمعيت حقوق مدني اسرائيل»، باعث بي‌خانمان شدن 78نفر شده كه 60نفر از آنان كودك هستند. اين جمعيت، يك نهاد اسرائيلي فعال در زمينه حقوق بشر در سرزمين‌هاي اشغالي است.

«مركز اطلاع‌رساني حقوق بشر اسرائيل» نيز كه يك نهاد مردمي در سرزمين‌هاي اشغالي است، تعداد افراد آواره شده را 110نفر اعلام كرده است. ساكنان اين دو روستا از 17سال پيش با هدف جلوگيري از تخريب خانه‌هايشان توسط رژيم صهيونيستي، پرونده‌اي را در دادگاه‌هاي اين رژيم به جريان انداخته بودند اما به گفته وكلاي آنها، ديروز نيروهاي ارتش اسرائيل ناگهان وارد اين روستاها شده و اقدام به تخريب خانه‌ها كردند.

روزنامه هاآرتص، چاپ تل‌آويو، به نقل از ساكنان اين دو روستا نوشته كه نيروهاي ارتش راه‌هاي ورودي و خروجي اين روستاها را مسدود كردند و پس از علامت‌گذاري 40خانه، روند تخريب آنها را آغاز كردند. گفته مي‌شود عصر ديروز در پي درخواست «جامعه سنت ايوس» كه يك مركز مسيحي حقوق‌بشري در سرزمين‌هاي اشغالي است، ديوان عالي رژيم‌صهيونيستي رأي به توقف موقت 7روزه روند تخريب 17خانه ديگر داده است.

به گفته فعالان حقوق‌بشري، احتمالا اين خانه‌ها نيز پس از اين 7روز تخريب خواهند شد. اتحاديه اروپا با صدور بيانيه‌اي، اقدام رژيم صهيونيستي در تخريب خانه‌هاي فلسطينيان را محكوم كرده است. نيمي از اين خانه‌ها 2سال قبل و با بودجه تأمين شده از سوي كميسيون اروپا براي روستاييان فلسطيني ساخته شده بودند و نيمي ديگر نيز با بودجه تأمين شده از سوي دانمارك و انگليس ساخته شده بودند.

مناطق اطراف اين روستا از دهه1970 توسط ارتش رژيم صهيونيستي به‌عنوان منطقه آموزش نظامي استفاده مي‌شده و مقام‌هاي رژيم صهيونيستي از دهه1990 تمام اين منطقه را منطقه نظامي اعلام كردند. ارتش يك‌بار ديگر در اواخر سال1999 نيز اقدام به تخريب خانه‌هاي فلسطينيان در اين منطقه كرده است. در آن سال بيش از 700نفر از ساكنان روستاهاي اين منطقه را اخراج و خانه‌هاي آنان را تخريب كردند.

ديروز برخي رسانه‌هاي اسرائيل، تصاويري را منتشر كردند كه كودكان فلسطيني را پس از تخريب خانه‌هايشان نشان مي‌داد درحالي‌كه در ميان خرابه‌ها به‌دنبال يافتن اسباب بازي‌هايشان بودند. روني‌پلي، يكي از وكلاي جمعيت حقوق مدني اسرائيل، ضمن انتقاد از اقدام ارتش به روزنامه هاآرتص گفته است: «ارتش خانه‌هاي اين مردم را تخريب كرده و زنان، مردان و بچه‌هاي آنان را در سردترين ‌ماه سال بي‌سرپناه كرده‌اند.» غير از اين دو روستا، 10روستاي ديگر هم هستند كه ارتش خواستار تخليه آنهاست تا بتواند منطقه آموزش نظامي خود را گسترش دهد. بيش از هزار نفر در اين روستاها زندگي مي‌كنند. قدمت ساختمان‌هاي اين منطقه به قرن 19ميلادي مي‌رسد. برخي آثار مربوط به دوره غارنشيني بشر نيز در اين منطقه به‌دست آمده و از آن به‌عنوان يكي از مناطق تاريخي فلسطين ياد مي‌شود.

کد خبر 323942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha