چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای قهرمانی مدارس کشور با شناخت نفرات برتر و قهرمانی تیم کردستان به پایان رسید.

ورزش زورخانه‌ای

به گزارش سايت فدراسيون ورزش‌هاي پهلواني و زورخانه‌اي، رقابت‌های کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای دانش‌آموزان متوسطه کشور در سنندج برگزار شد و تیم‌های کردستان، کرمان و خراسان جنوبی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

این رقابت‌ها با حضور 16 تیم و با شرکت 204 دانش‌آموز از سراسر کشور به مدت دو روز در سالن آزادی سنندج برگزار شد و دانش‌آموزان در کشتی پهلوانی در دو وزن 85 و 100 کیلوگرم و ورزش‌های زورخانه‌ای در رشته‌های سنگ، کباده، چرخ ‎تیز، میل‌بازی، چرخ چمنی و مرشدی به رقابت پرداختند.

در این مسابقات و در بخش ورزش زورخانه‌ای در رشته سنگ، وریا نوری از کردستان اول شد،‌ عبدالرضا شجاعی از کرمان دوم شد و محمدنبی خاکی از ایلام به مقام سوم رسید.

در کباده، محمدجواد بشیری از همدان مقام اول را از آن خود کرد، ‌حامد نصیری از استان کرمان به مقام دوم و شهریار فتاحی از استان سمنان به مقام سوم رسیدند.

در چرخ تیز، مهیار چمن‌زاده از سمنان اول شد، پویا ده‌زیاری از کرمان و ارسلان محمدی از استان مرکزی به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

در چرخ چمنی مهیار چوپان‌زاده از استان سمنان اول شد، ارسلان محمدی از استان مرکزی به مقام دوم رسید و حسن ناصری از استان کردستان رتبه سوم را از آن خود کرد.

در میل‌بازی محمد وفادار از سمنان مقام اول را کسب کرد،‌ امیر احمدی از کردستان دوم و حسین خدابخشی از همدان نیز سوم شد.

در رشته مرشدی، محمدمبین نوروزی از استان کردستان اول شد، محمدمهدی بهرامی‌نژاد از کرمان به رتبه دوم دست یافت و سینا قنبریان از سمنان به مقام سوم رسید.

در بخش کشتی پهلوانی و در وزن 85 کیلوگرم علیرضا صحرایی از استان خراسان جنوبی به مقام اول رسید، حسین رضا حاجیان از استان کردستان دوم شد و مقام سوم به صورت مشترک به مهدی اکبرزاده از استان ایلام و عرفان ظهیری از استان البرز رسید.

در وزن 100 کیلوگرم محمدرضا بیگی از شهرستان‌های تهران به مقام اول رسید و بازوبند پهلوانی این دوره از مسابقات را کسب کرد، حیدر یزدان‌پناه از استان کرمان دوم شد و محمد بیات از همدان و علیرضا عبدالهی از استان تهران به صورت مشترک به مقام سوم این وزن دست یافتند.

در پایان این رقابت‌ها و در مجموع مسابقات کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای در بخش تیمی و انفرادی و در رشته‌ای مختلف، استان کردستان با کسب 689 امتیاز به مقام اول دست یافت، ‌استان کرمان با 654 امتیاز دوم شد و استان خراسان جنوبی نیز با 620 امتیاز به مقام سوم رسید.

کاپ اخلاق این دوره از مسابقات هم به تیم استان سمنان رسید.

 

کد خبر 323894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha