همشهری آنلاین: مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و گفت هوای تهران نیمه ابری خواهد بود.

باران

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: براساس تحلیل آخرین داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، سه‌شنبه ( 13 بهمن) سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد که بتدریج سبب ابرناکی و بارش برف و باران در این منطقه خواهد شد. از بعدازظهر نیز با نفوذ جریانات سرد شمالی روی دریای خزر، دریا مواج بوده و ابرناکی و بارش برف و باران در استان‌های واقع بر سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه با حرکت این سامانه بارشی به شرق کشور از ابرناکی در مناطق شمال غرب کاسته شده و در نواحی مرکزی و شرقی سواحل دریای خزر و در برخی مناطق شمال شرق کشور بارش ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در روز چهارشنبه با عبور شاخه جنوبی این سامانه، در برخی مناطق زاگرس جنوبی، جنوب و جنوب شرق کشور ابرناکی و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می شود، گفت: در این شرایط صبح چهارشنبه کاهش دمایی بین 7 تا 10 درجه در سواحل دریای خزر و صبح پنجشنبه کاهش دمایی بین 5 تا 10 درجه در شمال شرق کشور روی خواهد داد.

به گفته وظیفه، بیشینه بارش در روز سه‌شنبه 13 بهمن، در استان‌های مازندران، گیلان، زنجان و شمال آذربایجان شرقی و روز چهارشنبه 14 بهمن، در استان‌های مازندران و گلستان خواهد بود، همچنین در روز پنجشنبه خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان تهران  سه‌شنبه، نیمه ابری، در ارتفاعات بارش پراکنده، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 12 و 5 درجه سانتیگراد و چهارشنبه، نیمه ابری، گاهی وزش باد، در ارتفاعات بارش پراکنده، بتدریج کاهش ابر با حداکثر و حداقل دمای 11 و 5 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 323663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha