همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروی دریائی ارتش با همت بلند خود توانسته است به تمام اهدافش دست یابد.

حسن فیروز آبادی

به گزارش ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر حسن فیروز آبادی در مراسم روز پایانی رزمایش بزرگ دریائی ولایت 94 و رژه یگان های نیروی دریائی اظهار کرد:نیروی دریائی ارتش با همت بلند خود تجهیزات و طرح های راهبردی مناسبی را در رزمایش ولایت 94 بکار گرفته است.

وی که در عرشه ناو جماران حضور یافته بود، اظهار کرد: این نیروی راهبردی توانسته است تمام منطقه رزمایش را در آب های جنوب کشور تحت اقتدار ناوهای خود در آورد و به خوبی به اهداف خود دست یابد.

وی اظهار کرد: آنچه که تاکنون در این رزمایش به اجرا گذاشته شده، تمام اهداف رزمایش را در خود داشته است؛ ضمن اینکه نمایشی از اقتدار نیروی دریائی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین گفت: یکی از نقاط قوت این رزمایش انجام یک کار عملی و عملیات مشابه آنچه به صورت واقعی در تهدیدات وجود دارد، است و الحمدلله این روش نوینی است که در نیروی دریائی ارتش به وجود آورده و باعث شده است این نیرو بتواند به اهداف راهبردی خود دست یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با قدرت دریائی جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: توانمندی های دریائی ما به گونه ای افزایش یافته که دشمن تنها اندکی از آن را می داند و از بخش اعظم و مهمی از آن غافل است.

وی ادامه داد: آنچه را که دشمن از توانمندی دریائی ما سراغ دارد تنها آن هائی است که خودمان خواسته ایم بداند و بدون شک بخش اعظم توانمندی های ما زمانی برایش محرز می شود که دیگر یا وجود نداشته باشند و یا فرصت واکنش از آن ها سلب شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: من اعتقاد دارم که نیروی دریائی با تاکیدات مکرر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر افزایش توان رزمی در عملیات مختلف و سرنوشت ساز و حماسی، توان و اقتدار خود را به منصه ظهور رسانده و مایه افتخار و بزرگی نظام شده است.

فیروزآبادی خطاب به کارکنان نیروی دریائی گفت: بی شک شما دریا دلان نیروی دریائی که با به کارگیری توانمندی های درونی کشور به عنوان یک نیروی راهبردی در حراست از مرزهای آبی انجام وظیفه می کنید موجب افتخار و بالندگی کشور هستید.

عضو شورای عالی امنیت ملی کشور در ادامه با اشاره به نقش اقتدار نیروی دریائی در سیاست دفاعی ، دیپلماسی و امنیتی کشور خاطر نشان کرد: این روزها بنظر می رسد نیروی دریائی به خوبی سازماندهی شده است و بهترین آموزش ها برای نیروهای آن در نظر گرفته شده است. علاوه بر این تجهیزات خوبی در اختیار دارید و بعنوان یک مدافع فعال در سیاست خارجی ایران نقش آفرینی می کنید. جمهوری اسلامی ایران نه تنها تهدیدی برای هیچ یک از کشورهای منطقه نیست که دوست و متحد کشورهای مسلمان منطقه است.

سرلشکر فیروزآبادی همچنین در ارتباط با بازداشت تفنگداران متجاوز آمریکایی گفت: بازداشت تفنگداران متجاوز آمریکایی نشان داد که جمهوری اسلامی در حفاظت و حراست از امنیت ملی و تمامیت ارضی و آب های سرزمینی خود تعارف نداشته است و قاطعانه برخورد می کند. پاسخ قاطعانه ایران به متجاوزین، شیخ نشین های خلیج فارس را که این روزها به دنبال نشان دادن نمایش مقابل ایران هستند را به این نتیجه خواهد رساند که آن ها عددی محسوب نمی شوند.

وی ادامه داد: همزمان با این اقتدار قابل تحسین، خویشتنداری نیروی دریایی ایران در برابر اقدامات تحریک آمیز نظامیان ایالات متحده بار دیگر اثبات کرد که با وجود تبلیغات صورت گرفته از جانب رسانه های وابسته به لابی های عبری و عربی، تهران نه فقط عامل بی ثباتی در منطقه نیست که با حفظ آرامش، کوشش می کند مانع هرگونه درگیری غیرضروری در خلیج فارس شود.

وی افزود: ماجرای توقیف و آزادی قایق تفنگداران آمریکایی توسط نیروهای دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر چند به ظاهر تنها طی 21 ساعت خاتمه یافت اما بی تردید در پس دقایق آن رازها و درس های بسیاری نهفته است . «هوشیاری و اقتدار» نیروی دریائی کشور بی شک مایه مباهات مدیران نظام و همه ایرانیان است وخاطر ایرانیان را از اینکه هیچ قدرتی با وجود اقتدار دریائی نمی تواند به راحتی به مرزهای سرزمینی و آبی ایران تعدی کند ، آسوده می سازد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این حادثه چه خطا و چه تعمد، یک آزمایشی بود برای محک زدن توافق نفوذ رخنه ای در ایران پس این اقدام نشان داد آمریکا این توان را ندارد و یک نماد ذلت در اراده نفوذ آمریکا بودکه دلیرمردان نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نشان دادند که تا کجا اینها اقتدار دارند.

وی گفت: اینها گفتند اشتباها آمدیم ما هم در مقام اثبات تعمد نیستیم اما این قبیل جریان هایی که اتفاق می افتد یک آزمایشی برای نفوذ رخنه ای آمریکا در برابر قدرت ایران است.خلیج فارسی که آن ها با ناوگانشان فکر می کنند تنها میدان تکه تاز آن ها است و در عین حال، دو قایق با تفنگداران آمریکایی مجهز به قوی ترین و مدرن ترین مسلسل ها در مقام مقابله وارد آب های ایران شدند حساب نمی کردند یک مرتبه خودشان را در محاصره نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ایثارگرانی ببینند و قیافه پرصلابت این قهرمانان آنان را وحشت زده کرد به گونه ای که بی اختیار دست هایشان را روی سر گذاشتند و عذرخواهی کردند و اینک رزمایش ولایت 94 نیروی دریائی ارتش در سواحل مکران و دریای عمران که اقتدار و آمادگی دریادلان ارتش قهرمان را در میدان اراده و عمل با موفقیت به پایان می رساند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که در جمع فرماندهان و مقامات عالی رتبه نیروهای مسلح و کارکنان نیروی دریائی ارتش جمهوری اسلامی ایران سخن می گفت اظهار کرد: وقتی در نبرد نظامی و درگیری فیزیکی و تن به تن راه به جایی نبردند به این فکر افتادند که تاکتیک «ضربه از درون» را علیه انقلاب عملی سازند که انشاء الله در هفتم اسفندماه پتک سنگین ملت علاقه مند به اسلام و انقلاب را در تمام پیکره زنگ زده خود احساس خواهند کرد.

فیروزآبادی ادامه داد: امروزه انقلاب اسلامی باید و تکلیف دارد برای زمینه سازی ظهور حضرت حجت علیه السلام انشاء الله و نیل به هدف برتر و والا که برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) است گام برداشته و در این راه تمامی تهدیدات را با تکیه بر هدایت پیامبرگونه و رهبری حضرت امام خامنه ای عزیز پشت سر خواهند گذاشت، حتی اگر این تهدید بخواهد خود را در قاعده سفیانی ها پیش ببرد و خیانت و تهدید را در درون کشور نهادینه کند.

وی افزود: طی این 38 سال نیز هیچ گاه افولی را در آن شاهد نبوده ایم و اگر جلوه جدیدی از آن نمایان شده همواره با ارتقای اقتدار و امنیت بوده است و همین مولفه هاست که مستکبرین عالم را به انفعال کشانده است که البته همانطور که اشاره شد این موفقیت از دلایل اتصال به قدرت لایزال الهی است. اگر در زمان فعلی قدرت مستکبرین عالم هم مجتمع شود و قدرت واحدی را تشکیل بدهند قابل قیاس با قدرت انقلاب اسلامی نیست. چرا که آن ها با انواع روش ها و دلایل، قدرت و تدبیر و کنشگری ما را آزموده اند.

فیروز آبادی تصریح کرد: قابلیتی که این چنین توانی را به ایران داده است به برکت خون شهدا و مجاهدت سربازان فداکار امام خامنه ای عزیز است و جبهه استکبار همواره خواسته است علیه این دستاورد که از تحقق و پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است با انواع روش ها اقدام کنند و آمریکا که شیطان بزرگ است ابتدا تصور نمی کرد که جمهوری اسلامی ایران بتواند در مقابل او بایستد و او را به هماوردی بطلبد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آمریکا معتقد بود که بسیار راحت می تواند ما را آسیب پذیر کند اما قدرت ما بسیار فراتر از حد تصور آن ها بود قدرت انقلاب اسلامی ایران نه تنها قابل قیاس با اوایل انقلاب نیست که قابل قیاس با چند سال پیش نیز نیست و همین موضوع باعث شده است تا دشمنان ما در راهبردهای خودشان تغییر ایجاد کنند و به صورت علنی نیز به اعلام آن بپردازند.

وی ، آمریکا را منشا همه اقدامات انجام شده در منطقه دانست و گفت: اما قدرت ما موجب انفعال آمریکا شده است. اکنون شاهدیم که آمریکا روند جدیدی را برای رویاروئی مستقیم با ما در پیش گرفته است که حاکی از کنار کشیدن آن ها و به میدان آمدن متحجرین و ترسویانی به مثابه عروسک های خیمه شب بازی آن هاست. آمریکا و عروسک های خیمه شب بازی اش چون با شکست مواجه می شوند در اقدام های بعدی شان با شدت بیشتری رفتار می کنندو ما به غیر از شیطان بزرگ ، هیچ کشور دیگری را در شرایطی که به عنوان تهدیدکننده جمهوری اسلامی ایران از او یاد کنیم نمی بینیم.

فیروزآبادی تصریح کرد: در وضعیت فعلی کشورهایی که اکنون حرف می زنند بدون شک دنباله روی آمریکا هستند و این اقدام ها به هیچ وجه مستقل نیست بلکه از طرف شیطان بازرگ با شکل جدیدی انجام می شود. هر اتفاقی که در منطقه بیفتد یا می افتد به آمریکا که شیطان بزرگ است ارتباط دارد و اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد اقدامی انجام دهد، علیه شیطان بزرگ خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسوولان کشور همواره به درستی تشخیص می دهند که دشمن اصلی آن ها کیست، افزود: ما در طول تاریخ انقلاب اسلامی مان همواره با این گونه موارد روبه رو شده ایم اما اکنون گردن شیطان بزرگ در زیر ضربات ستبر مدبرانه انقلاب اسلامی قرار دارد.

این مقام ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: آن ها خواستند که در سوریه دولت قانونی و ضد صهیونیستی بشار اسد را از بین ببرند اما از آن زمان تا کنون پنج سال است که می گذرد و به نتیجه نرسیده اند. بنابراین علنی گفته اند چون انقلاب اسلامی پشتیبانی می کند به نتیجه ای نرسیده ایم باید اعلام کنم که این پشتیبانی ها فقط موکول به سوریه نیست و هرجا که پیام انقلاب اسلامی به آن جا رسیده باشد از همین قاعده ثابت تبعیت می کند و مبنایی یکسان بر آن اعمال خواهد شد.
به گفته فیروزابادی، ما طی سال های طولانی حتی یک شبانه روز را برای توسعه آمادگی و دور نگهداشتن و ترساندن دشمن از دست نداده ایم و تمام این اقتدار ما ناشی از مجاهدت یاوران بی ادعای انقلاب و به برکت خون شهیدان مان است.

فیروزآبادی این نوید را هم داد که چشم انداز آینده منطقه و بلکه جهان نشان می دهد ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی با پیمایش روند پرشتاب توسعه، پایداری، پیشرفت و نقش آفرینی های سترگ و تعیین کننده در عرصه های بین المللی از جمله در حوزه دفاعی و تاثیرگذاری های مثبت در ضمن امنیت و صلح جهانی به الگویی جامع، نافذ و هدایت گر تبدیل و مزیت های خود را بیش از پیش در عرصه بازدارندگی اقتدار دفاعی به منصه ظهور خواهد رسانید؛ به طوری که هرگونه اندیشه تعدی و تعرض بحری و ارضی به ایران اسلامی را از جبهه دشمنان انقلاب و نظام سلب کرده است.

توصیه پایانی و اقتدارآفرین دیگر که مکمل این حرکت رو به جلو است انتخابات پیش رو است که به سهم خود، اتفاقی بزرگ و عرصه ای مهم و صحنه ای حساس است که همان قدر که می تواند استقلال و آبادی و آینده روشن این سرزمین را تضمین کند از بزنگاه هائی است که دشمنان برای نفوذ به مراکز حساس و تعیین کننده و ضربه زدن و تحقق اهداف خود به آن دلبسته و امیدوارند و سعی می کنند مثل هر صحنه و اتفاق دیگری با نقشه های ظریف و موذیانه و تدارک گسترده اما پنهان در آن نقش آفرینی کنند.

فیروزآبادی با تبریک فرارسیدن یوم الله دهه فجر بیان داشت: والفجر، قسم به طلوع نور، آغاز جشن و شادی ملت مسلمان ایران در فرارسیدن انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر بر شما سربازان امام زمان(عج) علیه السلام مبارک و پرمیمنت باد. حضرت امام خمینی(ره) می فرمایند این انقلاب نهضتی است در تداوم نهضت انبیاء (علیهم السلام) به ویژه نهضت انسان ساز و عدالت محور پیامبر خاتم(ص)، تعبیری که برای اثبات درستی آن دلایل گوناگون و شواهد بسیار در دست است برای نمونه مقایسه دشمنان آن نهضت و این انقلاب، چه دشمنان درونی (نفاق و تحجر و التقاط و کژفهمی) و دشمنان بیرونی (رژیم استکبار) که هر دو در مقابل انقلاب، سال ها، میلیاردها دلار هزینه کردند و امروز خادم و پشیمان به دنبال راه فرار دیگری می گردند، راهی دیگر و فریبی دیگر که هیچگاه تاثیری نخواهد داشت.

وی گفت: جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که سی و هشتمین عرصه تعالی و تکامل خود را طی می کند، به مثابه لیطفئوا نورالله بافواههم والله منهم نوره کف باطل روی آب را برای سی و هشتمین بار برچیده و شفافیت و زلال انقلاب اسلامی را به پیروان و هواداران انقلابی و صادق خود عرضه می کند ولی هیچ انتظاری نباید داشت که دشمنی استکبار با پیام و هویت انقلاب اسلامی پایان یافته است.

کد خبر 323503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha