همشهری آنلاین: شیوع موارد عفونت با ویروس آنفلوانزای H۱N۱ یا به اصطلاح آنفلوانزای خوکی در سنت پترزبورگ، دومین شهر بزرگ روسیه به همراه میزان بالای موارد آنفلوانزای فصلی باعث شده است که مقامات مدارس این شهر را تعطیل کنند و ساکنان به داروخانه‌ها سرازیر شوند.

flu

به گزارش خبرگزاری فرانسه سنت پترزبورگ بالاترین شمار موارد مرگ به علت آنفلوانزای خوکی را در شیوع اخیر  را گزارش کرده است که از شروع زمستان به مرگ حدود 80 نفر در سطح كشوري انجامیده است.

مقامات می‌گویند هر روز در حال درمان حدود 12000 نفر دچار علائم آنفلوانزا هستند و تا 80 درصد از این موارد می‌توانند مربوط به آنفلوانزای خوکی باشند كه مربوط به ویروس H1N1 است.

برای جلوگیری از انتشار موارد آنفلوانزای معمولی و ویروس H1N1، مدارس ابتدایی شهر از اول فوریه برای دو هفته بسته خواهند شد و برخی از والدین از قبل کودکانشان را از مدرسه برداشته‌اند.

لیوبوف آنیکانووا که از ترس سرایت آنفلوانزا از فرستادن دخترش به مدرسه خودداری کرده است، می‌گوید: «من نمی‌خواهم هیچ ریسکی بکنم.»

«ما شنیده‌ایم که آنفلوانزای خوکی امسال بسیار خطرناک است.»

مقامات روسیه تلاش  کرده‌اند که وخیم بودن این شیوع چندان مهم جلوه ندهند و ورونیکا سکوروتسوا قبلاً گفته بود که وضعیت آنفلوانزای خوکی در کشور «کاملاً زیر کنترل است»

مسئول ارشد پزشکی روسيه روز سه‌شنبه گفت که افزایش موارد آنفلوانزا در کشور وضعیتی غیرعادی ندارد.

آنا پاپووا به خبرگزاری اینترفاکس گفت: «میزان بروز آنفلوانزا در برخی از مناطق بالاتر از حد میانگین است. اما در مجموع شمار موارد آنفلوانزا در سطح کشور از میانگین در طول سال‌های بسیار فراتر نرفته است.»

علیرغم اطمینان‌بخشی مقامات شیوع اخیر آنفلوانزا باعث شده است که ساکنان سنت پترزبورگ به داروخانه‌ها هجوم ببرند،‌ به ذخیره کردن دارو و ماسک بپردازند و قفسه‌های داروخانه‌ها در سراسر شهر را خالي کنند.

برخی از داروخانه‌ها از هم اکنون داروهای بدون نسخه مربوط به آنفلوانزا و سایر و اقلام اساسی فصل آنفلوانزا را تمام کرده‌اند.

ناتالیا سلزونا، داروساز، گفت: «یک هفته است که بسیاری از داروهای پرمصرف برای آنفلوانزا را تمام کرده‌ایم.»

مقامات بهداشتی وعده داده‌اند که در برابر این افزایش تقاضا 100000 ماسک و داروی آنفلوانزا را به داروخانه‌ها بفرستند.

کد خبر 323179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha