همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده که امروز بارندگی در شمال و غرب کشور ادامه دارد، هوای این مناطق سردتر خواهد شد و طی ۳روز آینده در دامنه‌های جنوبی البرز و مناطق مرکزی کشور باد نسبتا شدید می‌وزد.

به گزارش مهر، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در اين باره گفت:‌ بر اساس تحلیل داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، امروز سه‌شنبه بارش‌ها در سواحل دریای خزر، شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

احد وظیفه افزود: از امروز هوای سرد نیمه غربی و نیمه شمالی کشور را فرامی‌گیرد و طی سه روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود.

به گفته وی فردا چهارشنبه فعالیت سامانه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی همچنان ادامه دارد و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در برخی مناطق جنوب شرق کشور و هرمزگان، ابرناکی، بارش پراکنده باران گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

آن‌گونه که سازمان هواشناسی اعلام کرده است شدت بارش امروز در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، و روز چهارشنبه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی طی سه روز آینده در دامنه‌های جنوبی البرز و مناطق مرکزی کشور در بعضی ساعات وزش باد به نسبت شدید روی خواهد داد و از امروز تا پایان هفته کنونی خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی شده است. طی همین مدت در پاره‌ای از نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و شرق یزد وزش باد شدید رخ خواهد داد که احتمال وقوع پدیده گرد و خاک نیز در مناطق مذکور وجود دارد.

هوای تهران امروز و فردا نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت امروز ۶ و ۲ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

کد خبر 322962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha