سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵
۰ نفر

همشهری دو - سمیرا نعمتیان: این ترشی یک ترشی متفاوت و خوشرنگ و البته خوشمزه فصل پاییز است.

ترشی لبو

اين ترشي زيبا، خوشرنگ و خوشمزه را به پيشنهاد ما درست كنيد و كنار انواع غذاها از طعم آن لذت ببريد.

  • مواد لازم:

لبو: چهار عدد متوسط، انار: يك عدد، سركه
نمك كمي، شكر يك و نيم قاشق

نيازي نيست لبوها را بپزيم چون اگر از لبوي خام استفاده كنيم هم ترشي ما ترد مي‌شود و هم خوشرنگ‌تر خواهد بود. لبو را حسابي مي‌شوييم و پوست آن را مي‌كنيم. لبوها را از وسط نصف مي‌كنيم و با چاقوي خيلي باريك و ورقه‌اي آنها را برش مي‌دهيم چون لبوي خام جزو سبزيجات سفت است پس بهتر است خيلي باريك خرد شود. آنها را درون آبكش مي‌ريزيم و كمي پهن مي‌كنيم تا اگر آبي به لبوها مانده خشك شود. اگر اين كار را نكنيم ماندگاري ترشي پايين مي‌آيد و ترشي ممكن است كپك بزند. انارها را هم دان مي‌كنيم و توي آبكش پهن مي‌كنيم تا خوب خشك شوند. يك شيشه كه به اندازه كافي جا داشته باشد را برمي‌داريم، لبو و انار را لابه‌لاي هم داخل شيشه مي‌ريزيم تا پر شود و روي آنها شكر و نمك مي‌ريزيم و با سركه شيشه را پر مي‌كنيم.
در بطري شيشه‌اي را با نايلون مي‌پوشانيم و خوب مي‌بنديم.
اين ترشي را براي يك هفته در محيط آشپزخانه مي‌گذاريم بماند تا كمي لبوها نرم شوند بعد محصول نهايي را درون يخچال مي‌گذاريم! بعد از يك هفته يك ترشي خوشمزه و كمي ملس خواهيم داشت، رنگ اين ترشي خيلي زيباست.

  • چرا لبو بخوريم؟

لبو به‌دليل داشتن فيبر كه خاصيت كاهش دهنده چربي خون را دارد و همچنين اسيدفوليك، بايد در سبد غذايي بيماران قلبي قرار گيرد. البته قند ريشه چغندر براي مبتلايان به ديابت مضر است. فيبر زياد موجود در آن، موجب كاهش سطح كلسترول خون و كاهش خطر بروز سكته‌هاي قلبي در بيماران قلبي است. گفتني است، چغندر قرمز به‌دليل داشتن مواد مغذي آهن در كنار اسيدفوليك از بروز كم‌خوني جلوگيري مي‌كند. لبو يك پاك‌كننده عالي است و مي‌تواند معده را شست‌وشو داده و حكم مسهل را براي برخي افراد داراي يبوست دائمي دارد.

کد خبر 322931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha