همشهری آنلاین: همزمان با ادامه حملات موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه های نظامی عربستان سعودی، منابع محلی اعلام کردند که عمان گذرگاه‌های زمینی خود را بر روی یمنی‌ها بسته است.

ادامه حملات موشکی نیروهای مردمی یمن به پایگاه‌های عربستان

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، منابع نظامی یمنی در نزدیکی مرز جیزان عربستان اعلام کردند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مانع نفوذ نیروهای سعودی به سمت منطقه المیدی در استان حجه شدند. در عملیات ارتش و کمیته های مردمی چند تن از سربازان عربستانی کشته و زخمی شدند.

آن ها همچنین پایگاه نظامی زبنه در شهر عسیر عربستان را با 10 موشک و پایگاه علب و السدیس در نجران را با چندین موشک هدف قرار دادند.

ارتش و کمیته‌های مردمی علاوه بر عملیات علیه نیروهای عربستانی در مرزها به مقابله با متجاوزان در داخل نیز می‌پردازند. آن‌ها تجمع نیروهای متجاوز در پادگان ماس در استان مأرب را بمباران کردند که موجب انفجارهای شدید در این پادگان شد. تعداد زیادی از متجاوزان نیز کشته و زخمی شدند.

در همین راستا، شرف غالب لقمان، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی علیه گروه‌های متجاوز در از بین بردن خط مقدم و به شکست کشاندن تلاش متجاوان برای لشگرکشی به یمن موفق بوده است.

وی گفت: جنایت‌هایی که ائتلاف متجاوز در حق مردم یمن انجام داده و ادامه ویران کردن یمن نتیجه ناتوانی و سردگمی رهبران ائتلاف در به دست آوردن نتایجی در صحنه نبرد است.

مقاومت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درحالی ادامه دارد که جنگنده‌های متجاوز عربستان حملاتی را علیه فرودگاه بین المللی صنعاء و ورزشگاهی الثورة انجام دادند.

از سوی دیگر منابع محلی در استان المهرة یمن که مرزهای طولانی با عمان دارد اعلام کردند که دولت عمان گذرگاه های زمینی با یمن را بسته است.

به گفته این منابع دلیل این اقدام افزایش ورود شهروندان یمنی‌ به عمان است. برخی از این افراد مهلت قانونی اقامت را رعایت نکرده و برخی نیز برای یافتن شغل به عمان می‌روند.

کد خبر 322169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha