همشهری آنلاین: مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک وهم‌دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد سکون هوا و به دنبال آن انباشت آلایندگی سه‌شنبه هفته جاری (۲۹ دی ماه) به اوج می‌رسد.

آلایندگی هوای تهران سه‌شنبه به اوج می‌رسد

به گزارش ايرنا، مجید آزادی روز یکشنبه گفت: از چهارشنبه شرایط جوی مساعدتر می‌شود و وزش باد موجب پراکنده کردن آلاینده‌ها خواهد شد، اما چون روز قبل (سه‌شنبه) اوج انباشت آلایندگی داشتیم شاید پراکندگی آلودگی‌ها زیاد محسوس نباشد اما حداقل افزایش نمی‌یاید.

وی با بیان این که از هفته آینده سیستم بارشی وارد کشور می‌شود، افزود: در هفته جاری پدیده بارشی خاصی در کشور گزارش نشده است.

وی ادامه داد: اکنون که روزها بلندتر می‌شود دیگر مدت زمان ماندگاری پدیده وارونگی دما کاهش می‌یابد زیرا در این شرایط گرمایش زمین بیش‌تر و موجب بالا رفتن آلایندگی به جو می‌شود.

آزادی گفت: از عصر دوشنبه هفته جاری در غرب و شمال غرب بارش‌های خفیفی پیش‌بینی شده است که این سامانه از ارومیه وارد و تا تبریز و نزدیک سنندج را در بر می‌گیرد، صبح سه‌شنبه این سیستم در همان شرایط باقی می‌ماند و عصر همان روز بخش‌هایی از خرم‌آباد و همدان و تا حدودی ارتفاعات اراک را تحت تاثیر قرار می‌دهد که روز چهارشنبه هم کاهش می‌یابد و روز پنج‌شنبه فقط سواحل شمالی کشور را درگیر می‌کند.

وی افزود: اما سامانه‌ای که هفته آینده وارد کشور می‌شود قوی‌تر است و بخش‌های بیش‌تری از کشور را درگیر می‌کند.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد بهمن ماه میزان بارندگی کاهش خواهد یافت و هوا در اسفند ماه 1 تا 1.5 درجه گرم‌تر از حد نرمال می‌شود.

به گفته وی دمای تهران تا 5 روز آینده بین 1 تا 2 درجه کم و زیاد می‌شود.

هوای تهران به حدی ناسالم شده که کمیته اضطرار آلودگی هوا بعد از تشکیل جلسه اعلام کرد مهدهای کودک، پیش دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی شهر تهران و نواحی یک و دو، کهریزک و شهرستان ری در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تعطیل هستند و ساعت کار ادارات به جز بانک‌ها و مراکز درمانی روز سه‌شنبه با دو ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

همچنین طرح زوج و فرد نیز در روز دوشنبه از در منازل اعمال می‌شود و زمان بازگشایی مدارس، ورزش در فضای باز نیز ممنوع است.

عدم برگزاری هر نوع مسابقات ورزشی صبحگاهی در فضای باز و بوستان‌ها در روز دوشنبه و سه‌شنبه، ممنوعیت فعالیت معادن شن و ماسه، کارخانجات آسفالت و کارگاه‌های عمرانی تا پایان روز سه‌شنبه، تشدید برخورد با خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا به ویژه در مبادی ورودی شهر تا پایان روز سه‌شنبه و استقرار اورژانس در میادین اصلی از دیگر مصوبه‌های کمیته مواقع اضطرار کاهش آلودگی هوا است. 

کد خبر 321983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha