همشهری آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی با اعلام جزئیات آزادسازی ۳۰ میلیارد دلار منابع بلوکه شده با اجرای برجام گفت: ورود این میزان ارز به کشور منطقی نیست و تلاش می‌شود از آن برای واردات کالاهای مورد نیاز بهره گرفت.

ايرنا نوشت: ولی الله سیف درباره جزئیات آزادسازی 30 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده (به محض اجرای برجام) افزود: با اجرای برجام، همه منابعی که بانک مرکزی در حساب‌های مختلف دارد و در گذشته به دلیل محدودیت امکان استفاده از آن وجود نداشت، آزاد می‌شود.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی با اجرای برجام امکان حواله و یا بهره گیری از منابع را خواهد داشت، اظهار داشت: بر این اساس می‌توان از 30 میلیارد دلار برای خرید و واردات کالای مورد نیاز بهره گرفت ضمن اینکه ورود این میزان ارز به کشور منطقی نیست.

سیف ادامه داد: با توجه به بانکداری بین المللی می‌توان منابع آزاد شده را در حساب‌های مطمئن و متمرکز قرار داد و در صورت نیاز از آن بهره برد.

رئیس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه برجام در شرف اعلام است، گفت: این امر به معنای رفع محدودیت ها و تحریم‌های دست و پاگیر است و باید از این فرصت با استفاده از ظرفیت های کشور استفاده کرد.

کد خبر 321823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha