همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: مخالفت هایی که با تبلیغات شهری کمپین شهروند سالم می شود به اغراض شخصی،اقتصادی و سیاسی آلوده است، تا کی باید با غفلت از فرهنگ عمومی، تبلیغات شهری را در اختیار ثروت اندوزان قرار دهیم، مسئله بیماری ایدز با پنهان کاری حل نمی‌شود.

به گزارش ايرنا، کمپین شهروند سالم با هدف اطلاع رسانی و تبلیغات سلامت محور از 15 تا 25 دی با همکاری شهرداری تهران اجرایی شده است و اطلاع رسانی برای پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر به خصوص پیشگیری از بیماریهایی که بر اثر مصرف بیش از حد نمک، شکر و چربی ایجاد می شوند و آگاهی رسانی درباره بیماریهای اعتیاد، سرطان و ایدز را در اولویت قرار داده است.

بر اساس اعلام سازمان زیباسازی شهرداری تهران حدود 400 بیلبورد، عرشه پل و فضاهای تبلیغی شهر تهران به وسعت حدود 15هزار مترمربع به اجرای کمپین شهروند سالم اختصاص یافته است.

سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت روز چهارشنبه در اين باره گفت: کسانی که با تبلیغات سلامت در کمپین شهروند سالم مخالفت می کنند همان کسانی هستند که می خواهند شهر را آلوده کنند، چرا تاکنون نیامده‌اند و در مقابل تبلیغات نامناسب اعم از اقتصادی و غیر اقتصادی مخالفت نکرده اند. مگر نمی‌دانند، چه بهره برداری‌هایی از این تابلوهای شهری می‌شود.

وی اضافه کرد: هیچ وقت به این تبلیغات نامناسب اعتراض نشده است، تبلیغاتی که باعث تجمل گرایی بیشتر می‌شود، به سلامت مردم آسیب می زند و باعث مصرف گرایی بیشتر در جامعه می‌شوند.

وزیر بهداشت گفت: هیچ وقت در مقابل تبلیغاتی که مخل سلامت مردم است، اعتراض نکرده‌اند. اما حالا که شهرداری تهران آمده است و یک کار انسانی را به منظور افزایش دانش بهداشتی مردم در برابر بیماریهای غیر واگیر تبلیغ می‌کند، نمی‌دانم چرا عده‌ای بهانه جویی می‌کنند. امیدوارم این افراد هم انصاف داشته باشند.

وی درباره اثربخشی پیامهای بهداشتی کمین شهروند سالم توضیح داد: در اینکه این پیام‌ها موثر است، شکی نیست، ای کاش همیشه بخشی از تابلوهای شهر در خدمت فرهنگ سازی، فرهنگ عمومی و سلامت مردم باشد، نه اینکه صرفا سیاسی و اقتصادی باشد.

هاشمی اضافه کرد: حالا اینکه برخی می آیند و با اشاره به تبلیغاتی که برای هوشیار کردن مردم در برابر ایدز یا برخی آسیب‌های اجتماعی بهانه جویی می‌کنند، چه حاصلی دارد، 

کد خبر 321486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha