یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: در میان چندین وقف جدید در ماه جاری وقف یک باغ گل، خانه ۲.۷ میلیارد تومانی و وقف ۱۳۰ درخت پسته با هدف ترویج فعالیت های قرآنی و هزینه های یک حسینیه قابل توجه بود.

به گزارش مهر، دی ماه سال جاری رقابت میان خیرین همانند ماه های دیگر سال ادامه دارد و باز هم بانوان نیکوکار در وقف اموال و دارایی های خود حرف اول را می زنند. فاطمه نخعی واقف خیراندیش از شهرستان کاشمر یک واحد مسکونی به مساحت ۲۵۰ متر مربع با نیت توسعه حسینه روستای قوژد وقف کرد. این موقوفه به ارزش تقریبی ۲۵۰ میلیون ریال به ثبت رسیده است.

  • خانه ۲.۷ میلیاردی وقف شد

همچنین وراث مرحوم حسن معظمی از شهروندان شهر اصفهان ۶ دانگ یک باب منزل مسکونی را واقع در خیابان ابن سینا اصفهان وقف کردند. این منزل مسکونی به مساحت ۴۵۰ متر مربع و توسط واقفین نیک اندیش با هدف احداث حسینیه و موسسه فرهنگی و مذهبی، اجتماعی متوسلین به حضرت فاطمه زهرا(س) وقف شده که بیش از ۷ میلیارد ریال ارزش گذاری شده است. اداره اوقاف اصفهان اعلام کرده است که خیر دیگری به نام بتول السادات نقوی و محسن صراف هم به صورت مشترک ۶ دانگ یک باب فروشگاه را که در خیابان طیب واقع شده است وقف کرده اند. این ملک ۲۷۵ متر مربع مساحت دارد و ارزش این موقوفه ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

  • یک زوج تهرانی خانه یک میلیارد تومانی خود را وقف کردند

اما به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در اقدامی خداپسندانه زن و شوهری تهرانی منزل مسكوني خود را در تهران وقف ایتام سادات اصفهاني کردند. این واقفان به نام زينت نيرومندفر و محمد علي بهادر منزل مسكوني خود را به مساحت ۲۵۲ متر مربع واقع در تهران را وقف کردند که ارزش اين ملك مسكوني بيش از يك ميليارد تومان است و با نيت ترويج و نشر فرهنگ معارف قرآني در استان اصفهان، كمك به بيماران اطفال صعب العلاج سادات ايتام اصفهاني، كمك به تهيه جهيزيه دختران بي بضاعت سادات اصفهاني، كمك هزينه ازدواج پسران بي بضاعت سادات اصفهاني، هزينه جاري مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در اصفهان، برگزاري مراسم تعزيه داري در ماه هاي محرم و صفر و ايام فاطميه در مسجد است.

  • خانه ۱۸۲ متری وقف مسجد شد

بر اساس این گزارش در آذربایجان غربی هم یک منزل مسکونی با ۱۸۲ متر مربع زیربنا وقف پرداخت هزینه های روزانه مسجد جامع سلماس شد. همچنین ۱۰۰۰ مترمربع زمین جهت ساخت مسجد در روستای الیاس سلماس به ثبت رسیده است.

  • باغ گل وقف شد

اما در میان پرونده های جدید موقوفات یک نیکوکار بردسیری قطعه زمین کشاورزی جهت گلکاری و برداشت گل با مساحت بیش از ۲۵۰۰ متر مربع را وقف کرده که این موقوفه در روستای جغدری بخش لاله زاربردسیرقرار دارد و توسط واقف نیک اندیش «عیسی حاجی زاده» وقف شده است. در آمد حاصل ازاین ملک برای امور و مخارج مهدیه صاحب الزمان روستای جغدری اختصاص داده شد.

  • وقف ۱۳۰ درخت پسته

یک قاری قرآن هم با حضور در اداره اوقاف جاجرم موقوفه ای شامل یک باغ با۱۳۰ اصله درخت پسته را به ارزش ۲۵ میلیون تومان و با هدف توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی در شهرستان جاجرم وقف کرده است. با ثبت این وقف جدید تعداد موقوفات جدید ثبت شده در این شهرستان در سال جاری به ۱۰ وقف افزایش یافت.

  • زمین ۲۰۰ میلیون تومانی وقف ایتام و عزاداری امام حسین(ع) شد

یک بانوی واقف، پنج قطعه زمین از قطعات تفکیکی خود را به مساحت یک هزار متر مربع و به ارزش تقریبی دو میلیارد ریال در شهرستان چایپاره درآذربایجان غربی وقف کرد. کمک به مساجد و حسینیه های نیازمند، ایتام، عزاداری سید الشهداء، کمک به نیازمندان و بیماران، پل سازی و لوله کشی آب روستاییان نیازمند از جمله نیات این بانوی واقف است.

کد خبر 320257

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha