جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

علی اصغر محمدی: امسال نیز بهار دانش با بهار قرآن در هم آمیخته است و امروز حدود یک میلیون و 200 هزار نوآموز به همراه والدین خود در سراسر کشور در جشن شکوفه‌ها شرکت می کنند و برای نخستین بار قدم به مدرسه می‌گذارند.

جشن شکوفه‌ها امروز به طور هماهنگ در مدارس ابتدایی سراسر کشور با هدف آشنا کردن نوآموزان با فضای مدرسه قبل از آغاز رسمی کلاس‌ها برگزار می شود و در این روز مدیران مدارس برنامه‌های ویژه‌ای برای دانش‌آموزان در نظر گرفته اند.

شرکت والدین نوآموزان در جشن شکوفه‌ها به نوآموزان اعتماد به نفس می دهد، به ویژه به کودکانی که تجربه حضور در مهد و دوره پیش‌دبستانی را ندارند.

جشن شکوفه ها با برنامه ها ی شاد و با نشاطی در مدارس ابتدایی همراه است تا نوآموزان در نخستین روز حضور در محیط مدرسه خسته نشوند.

امسال جشن شکوفه ها در تهران در مدارسی که نزدیک مساجد هستند با هماهنگی سازمان آموزش و پرورش تهران و سازمان تبلیغات اسلامی در مساجد برگزار می شود.

مسئولان آموزش و پرورش نیز به کادر مدارس و والدین نوآموزان توصیه کرده اند برنامه های جشن شکوفه ها طوری ساماندهی شود تا موجب خستگی و بی رغبتی نشود و هراسی  در نوآموز ایجاد نکند.

به عقیده کارشناسان ، والدین در این زمینه نقش بسزایی ایفا می کنند و می توانند با بازگو کردن خاطرات خوب و جذاب دوران کودکی خود از محیط مدرسه، نوآموز را در انس با محیط مدرسه کمک کند.

همچنین برنامه‌های معلمان و کادر مدرسه در بدو ورود نوآموزان نیز باید شادی انگیز باشد تا روند تطابق آن ها با محیط مدرسه افزایش یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش پیش دبستانی و ابتدایی در این باره گفت: تعیین برنامه‌های کلی نوآموزان در بدو ورود به دبستان بر عهده سازمان‌های آموزش و پرورش سراسر کشور و در زیر مجموعه آن مدارس، با توجه به موقعیت فرهنگی هر استان قرار داده شده است که در این میان برنامه جشن شکوفه‌ها به صورت مشترک و سراسری در کل کشور اجرا می‌شود.

ابوالقاسم جامه بزرگ در باره حضور اولیا در کنار نوآموزان در روز جشن شکوفه‌ها اظهار داشت: این امر دلیلی بر امن بودن محیط مدرسه برای نوآموزان و آرامش‌بخشی به آن‌هاست و به همین علت از حضور اولیا در مدرسه نباید جلوگیری شود.

وی افزود: کلاس اولی‌ها در روز شکوفه‌ها می‌توانند هر اسباب بازی که دوست دارند همراه خود به مدرسه بیاورند اما بهتر است چیزی همراه خود نیاورند تا به داشتن اسباب‌بازی عادت نکنند.

مدیرکل آموزش و پرورش پیش‌دبستانی و ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای نوآموزانی که نتوانند مانند سایر نوآموزان با محیط مدرسه خوگیرند، خدمات روان شناسی از طریق مراکز مشاوره خانواده در سطح هر منطقه ارائه می‌شود.

جشن عاطفه ها در 400 مدرسه تهران

مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: براساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده با همکاری شهرداری و آموزش و پرورش، همزمان با شروع مدارس ، از میان دانش آموزان نیازمند شناسایی‌شده در سطح استان به 30 هزار دانش آموز نیازمند دهک اول غیر تحت پوشش کمک‌هایی صورت خواهد گرفت.

سعید ستاری در باره برگزاری جشن عاطفه ها، افزود: در آستانه سال تحصیلی جدید ، به منظور کمک به دانش آموزان نیازمند، جشن عاطفه ها امسال برای اولین بار در 400 مدرسه تهران و 200 پایگاه نیز در میادین اصلی، برگزار می شود.

وی به همکاری آموزش و پرورش، بسیج ، شهرداری و صدا و سیما با کمیته امداد در برگزاری جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: این مراسم در روز پنجشنبه ، 5 مهرماه در سراسر کشور برگزار می شود و در استان تهران نیز 800 پایگاه برای دریافت کمکهای مردم خیر و نیکوکار ایجاد خواهد شد که 600 پایگاه در شهر تهران و مابقی در شهرهای اطراف استان است.

سرویس مدارس

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با اعلام این که کار ساماندهی سرویس های مدارس به شهرداری تهران واگذار شده است گفت: سرویس های مدارس باید حتما برگه معاینه فنی داشته باشند و پیشنهاد شده است از خودروهای پیکان برای سرویس های مدارس استفاده نشود و به جای آن از خودروهای ون و سایر خودروهای استاندارد استفاده شود.

وی در باره برگزاری همایش گذربان مدرسه اظهار داشت: امسال بحث پلیس مدرسه و آموزش‌های آن با اولویت مدارس پیش دبستانی و راهنمایی در اولویت است که در این زمینه سال گذشته تحصیلی حدود 280 هزار دانش‌آموز در یکهزار و 181 دبستان تهران و 80 هزار دانش‌آموز پیش دبستانی آموزش پلیس مدرسه دیدند.

توزیع شناسنامه سلامت دانش‌آموزان ابتدایی

مدیر کل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس از توزیع یک میلیون و 250 هزار شناسنامه سلامت دانش‌آموز ابتدایی در سال تحضیلی 87-86 خبر داد.

حسن ضیاءالدینی گفت: در ادامه تکمیل شناسنامه سلامت برای دانش‌آموزان سال اول ابتدایی با مشارکت وزارت بهداشت، شناسنامه سلامت امسال برای دانش‌آموزان ابتدایی روستایی نیز توزیع می‌شود که حدود یک میلیون و 250 هزار دانش‌آموز ابتدایی در سال تحصیلی جدید شناسنامه سلامت دریافت می‌کنند.

وی گفت: امسال برای دانش‌آموزان سال سوم ابتدایی نیز با مشارکت وزارت بهداشت، شناسنامه سلامت تکمیل می‌شود.

کد خبر 32017

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز