روز گذشته با وصول شدن چک ۳۰۰ میلیون تومانی خانواده مقتول، زن همسرکش رسما از مجازات قصاص رهایی یافت.

حوادث بازسازی صحنه

اين زن كه 11 سال پيش شوهر 74ساله‌اش را با همدستي پسري به قتل رسانده و به قصاص محكوم شده بود، با كمك خيرين ازجمله يكي از همبندي‌هايش توانست از كابوس قصاص رهايي يابد.ماجراي اين جنايت به 25مرداد‌ماه سال 83برمي‌گردد. آن روز ساكنان خياباني در شرق پايتخت متوجه دود و شعله‌هاي آتشي شدند كه از يك خانه مسكوني زبانه مي‌كشيد. آنها با آتش‌نشاني تماس گرفتند و پس از مهار آتش جسد مرد 74ساله‌اي كه آثارضربات چاقو روي بدنش ديده مي‌شد از داخل خانه بيرون كشيده شد.

از سوي ديگر معلوم شد كه آتش‌سوزي عمدي بوده و مرد 74ساله به قتل رسيده است.بررسي‌ها حكايت از اين داشت كه اين مرد مدتي قبل با زن جواني حدودا 30ساله ازدواج كرده است كه او پس از حادثه ناپديد شده بود. 3روز پس از جنايت زن جوان به پليس شهرستان ازنا رفت و معماي قتل شوهرش را فاش كرد. او كه اكرم نام دارد گفت: مدتي قبل با اصرار خانواده‌ام مجبور شدم با مردي ازدواج كنم كه بيش از 40سال از من بزرگ‌تر بود.

اين اختلاف سني، مشكل بزرگي در زندگي ما به‌وجود آورده بود. من پيش دوستان و آشنايانم خجالت مي‌كشيدم كه بگويم اين مرد شوهرم است تا اينكه چند روز پيش از حادثه خودرويي از آژانس كرايه كردم تا براي خريد به بازار بروم. در بين راه راننده سر صحبت را با من باز كرد و همين باعث آشنايي ما شد. پس از گذشت چند روز با همدستي فريدون (راننده آژانس) نقشه قتل شوهرم را كشيديم.

روز حادثه فريدون به خانه من آمد و در كمد ميان رختخواب‌ها پنهان شد. شوهرم از همه جا بي‌خبر براي صرف ناهار به خانه آمد. او پس از خوردن ناهار به اتاق رفت تا بخوابد. وقتي مطمئن شدم خوابيده است با چاقو چند ضربه به او زدم. پس از آن فريدون به اتاق آمد و او هم با چاقو چند ضربه زد. پس از قتل خانه را آتش زدم و همراه فريدون فرار كرديم اما او مرا در شمال جا گذاشت و ناپديد شد. من هم به ازنا رفتم و بعد تصميم گرفتم خودم را تسليم كنم.

پس از اقرار اين زن، همدست وي دستگير شد. هردو در شعبه 71دادگاه كيفري محاكمه و به قصاص محكوم شدند. زن جوان نيز پس از تأييد حكمش در شعبه 27ديوان عالي كشور، چند روز پيش در محوطه زندان رجايي شهر پاي چوبه دار رفت تا به دار مجازات آويخته شود. آن روز اما توانست از اولياي دم مهلت بگيرد و به زندان بازگردد. از سويي زن جوان از خانواده‌اش خواست تا براي رضايت از اولياي دم دست به‌كار شوند.

در نهايت خانواده مقتول دريافت 300ميليون تومان را شرط رضايت عنوان كردند. بخشي از اين پول با كمك خيرين فراهم شد اما زن جوان هنوز حدود 100ميليون تومان كم داشت كه يكي از زندانيان زن كه به جرم ارتكاب جرايم اقتصادي در زندان بود و خودش در حال فراهم كردن پول براي آزاد شدن بود، وقتي ديد اكرم از پاي چوبه دار بازگشته و چند روز بيشتر براي فراهم كردن پول درخواستي خانواده مقتول فرصت دارد، كمك كرد و به اين ترتيب زن محكوم به قصاص در يك قدمي بخشش قرار گرفت.

روز دوم دي‌ماه چكي به تاريخ پنجم دي‌ماه تحويل اولياي دم شد و آنها شرط كردند كه درصورت وصول اين چك، رضايتشان رسمي خواهد شد. در نهايت ديروز اين چك وصول شد و زن همسركش با رضايت اولياي دم از مجازات قصاص رهايي يافت و به‌زودي از لحاظ جنبه عمومي جرم در دادگاه كيفري محاكمه خواهد شد.

کد خبر 319446

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha