مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

به منظور ارتقای کیفیت ساخت و ساز در تهران، کارگران ساختمانی با همکاری شهرداری، وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت کار و امور اجتماعی ساماندهی می شوند.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران در این باره به همشهری گفت:  استفاده از نیروی کار ماهر به عنوان عاملی مهم  و کلیدی در ارتقای کیفیت و استحکام بنا به شمار می‌رود ولی این امر تا به حال چندان جدی گرفته نشده  است و  بسیاری از کارگران ساختمانی فاقد تخصص لازم، هم اکنون  به امر ساخت و‌ساز مشغولند.

عباس اخلاصی با اشاره به  نبود  ارتباط و هماهنگی لازم میان کارگر و مهندس ساختمان گفت: خلأ ناشی از فاصله موجود بین کارگر ماهر و مهندس  ساختمانی باید برطرف و در قانون نظام مهندسی  دیده شود و در این راستا آموزش کاردان های فنی می تواند این خلأ  را پرکند.

وی ارتقای کیفیت و استحکام بنا را 3 عامل عمده، از جمله نقش مهندسان اعم از محاسب، معمار و ناظر و همچنین مصالح استاندارد و نحوه استفاده از آن و نیروی کار ماهر دانست.

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران افزود: در حال حاضر بسیاری از نیروهای شاغل در صنعت ساخت و ساز و کارگران شاغل در کارگاه‌های ساختمانی،  تخصص‌‌های لازم را ندارند و عملکرد آنان در فرآیند ساخت‌وساز  مشکلاتی را به وجود می آورد و سبب  پایین آمدن کیفیت ساختمان می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری می‌کوشد با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط این مهم را به سرانجام برساند خاطرنشان کرد: در رابطه با ساماندهی کارگران ماهر در تهران طی  جلساتی  که با وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت کار  و امور اجتماعی و کانون کاردان‌ها و سازمان فنی حرفه‌ای وزارت کار  داشته ایم،  مقررشده  که نسبت به مواردی از جمله آمارگیری، رتبه بندی و آموزش آنان اقدام شود.

اخلاصی البته ساماندهی کارگران ساختمانی را وظیفه سازمان های دیگر دانست و گفت:  شهرداری در این زمینه  صرفا به دنبال هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط برای تحقق اهداف مربوطه است.

کد خبر 31931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز