یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرکز فرهنگی و بین‌المللی شهر کتاب، پس از برگزاری چهارصد جلسه‌ درس‌گفتار درباره‌ مولوی، فردوسی، سعدی، نظامی، عطار، بیهقی، حافظ و ناصرخسرو با حضور استادان و پژوهشگران از چهارشنبه دوم دی، درس‌گفتارهایی درباره‌ خاقانی را آغاز می‌کند.

kazzazi

خاقانی در سده‌ی ششم هجری می‌زیست و شاعری زبان‌آور و نام‌آشنا بود و سرودن شعر را از کودکی آغاز کرد و پنجاه سال از زندگی خود را در شروان به سر برد.

خاقانی یکی از باصلابت‌ترین شاعران زبان فارسی است و تقریبا همه‌ی شاعرانی که بعد از او آمدند، از وی تاثیر پذیرفتند. در یک سال آینده در روزهای چهارشنبه جایگاه تاریخی خاقانی در ادب فارسی، آثار و اشعار او، مقایسه زبان و سبک شعری او با شاعران دیگر، سفر حج او، زن و فرزندانش تحلیل و بررسی می‌شود و خوانش و شرح اشعار خاقانی یکی از محورهای این درس‌گفتارهاست.

نخستین جلسه از مجموعه درس‌گفتارهایی دربار‌ه‌ی خاقانی در روز چهارشنبه دوم دی ساعت ۱۶:۳۰ به «خاقانی کیست؟» اختصاص دارد که با حضور دکتر میرجلال‌الدین کزازی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود و در جلسه‌ی دوم در روز چهارشنبه نهم دی، دکتر کزازی به این پرسش که آیا خاقانی خودکم‌بین است؟ پاسخ می‌دهد. ورود علاقه‌مندان در این درس‌گفتار آزاد است.

کد خبر 318772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha