چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

نخستین مناظره تلویزیونی نامزدهای حزب جمهوریخواه آمریکا پس از حمله تروریستی کالیفرنیا به صحنه جدل حول مسائل امنیتی متاثر از داعش و همچنین صحنه حمله به دونالد ترامپ، نامزد جنجالی این حزب، تبدیل شد‌.

مناظره

در بخشي از اين مناظره ، بحث بر سر كنترل‌هاي امنيتي و جمع‌آوري اطلاعات از سوي سازمان‌هاي اطلاعاتي محور قرار گرفت كه طي آن سناتور ماركو روبيو و سناتور تد كروز به مشاجره سختي پرداختند. اما فارغ از مسائل امنيتي، موضوع اظهارنظرهاي اخير ترامپ، نامزد پيشتاز جمهوريخواهان، بيشترين توجه را به‌خود جلب كرد. ترامپ پيشنهادي را مبني بر «بستن اينترنت» براي جلوگيري از سربازگيري داعش مطرح كرد كه حاضران در سالن مناظره او را هو كردند. او همچنين هفته گذشته از دولت آمريكا خواسته بود براي برقراري امنيت در اين كشور مانع ورود مسلمانان شود؛ اظهاراتي كه با مخالفت كاخ سفيد و اعتراض بسياري از چهره‌هاي سياسي در آمريكا و جهان مواجه شد.

گراهام به‌خاطر اظهارات دونالد ترامپ عذر‌خواهي كرد و گفت: «من متأسفم؛ او نماينده ما نيست.»جب بوش كه هنوز موفق به جلب حمايت طيف وسيعي از جمهوريخواهان نشده، پيشنهاد ترامپ براي كشتن خانواده‌هاي تروريست‌هاي داعش را «ديوانگي» خواند و گفت: «ترامپ يك كانديداي آشوب طلب است كه اگر به رياست‌جمهوري برسد، يك رئيس‌جمهور آشوب طلب خواهد بود.» بوش همچنين رو به ترامپ كرد و ضمن انتقاد از توهين‌هاي ترامپ عليه سياستمداران آمريكايي و مردم ديگر كشورها گفت: «تو نمي‌تواني با توهين به رياست‌جمهوري برسي؛ رهبري به‌معناي حمله به ديگران و تحقير مردم نيست.»

کد خبر 318362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha