طی یک نظرسنجی که توسط مؤسسه‌ راسموسن ریپورت انجام شد، بسیاری از بزرگسالان در آمریکا از تحولات انجام شده در کشورشان پس از حمله تروریستی 11 سپتامبر راضی نیستند.

59 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که بعد از 11 سپتامبر 2001 وضعیت آمریکا بدتر شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی آنگوس رید گلوبال مانیتور، در پی عملیات هواپیما ربایی گروه القاعده و اصابت این هواپیماها به نقاط مختلف در آمریکا در تاریخ 11 سپتامبر سال 2001 نزدیک به 3 هزار نفر کشته شدند.

کمیسیون فدرال که وظیفه تحقیق در مورد اتفاقات 11 سپتامبر را برعهده داشت در ماه ژوئن سال 2004 این گونه گزارش داد که هیچ کدام از اقدامات انجام شده توسط دولت آمریکا برای از بین بردن یا به تأخیر انداختن نقشه‌های گروه القاعده به سر انجام نرسید.

این کمیسیون همچنین به شکست دولت آمریکا در تصویرسازی، خط مشی‌ها، قابلیت‌ها و مدیریت در قبال حملات 11 سپتامبر اشاره کرد.

در جنگ علیه تروریسم، افغانستان میدان جنگ اصلی بود. در ماه اکتبر سال 2001 جورج بوش، رئیس‌جمهور آمریکا دستور حمله به افغانستان را صادر کرد، با اعلام این موضوع که هیچ فرقی میان تروریست‌ها و کسانی که به آن‌ها پناه داده‌اند وجود ندارد.

درگیری‌ها زمانی آغاز شد که رژیم طالبان از تسلیم بن لادن به نیروهای آمریکایی امتناع کردند. بن لادن مظنون اصلی حملات تروریستی 11 سپتامبر است.

در ماه مارس سال 2003 دولت آمریکا تلاش‌های ائتلاف علیه رژیم صدام درعراق را آغاز کرد. جورج بوش قبل از جنگ خبر از تولید سلاح‌های شیمیایی از قبیل گاز خردل، سارین و گاز عصبی وی ایکس در عراق داد.

کالین پاول، وزیر امور خارجه  وقت آمریکا نیز به شورای امنیتی سازمان ملل در ماه فوریه سال 2003 گزارش داد که صدام در حال تولید سلاح‌های بیولوژیکی در عراق است.

کد خبر 31723

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز