سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: کمتر از ۴۵ روز به برگزاری سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر باقی مانده و در این فاصله تماشاخانه‌ها و تالارهای نمایشی پایتخت آخرین اجراهای عمومی خود را پیش از جشنواره میزبانی می‌کنند.

نمایش « مونس» در تالار حافظ روی صحنه رفته است.

تماشاخانه‌هاي خصوصي هم كه قرار است سهمي پررنگ در برگزاري جشنواره امسال داشته باشند، روزهايي شلوغ پيش رو دارند. نكته جالب اينكه سهم متون ايراني در 30نمايش روي صحنه بيش از متون خارجي است.با پايان پانزدهمين جشنواره تئاتر مقاومت، نيما دهقان اجراي «جان‌گز» را در سالن تازه‌تاسيس سرو آغاز كرده و اين نمايش تا آغاز جشنواره تئاتر فجر هر روز ساعت 19روي صحنه مي‌رود. احمد ساعتچيان «اسم من ريچل كوري است» را در سالن استوديو روايت روي صحنه دارد و آن را تا 8دي ساعت 19اجرا مي‌كند. تالار وحدت هم اين روزها پذيراي نمايش «خاطرات و كابوس‌هاي يك جامه‌دار از زندگي و قتل ميرزا تقي خان فراهاني» علي رفيعي است؛ نمايشي كه تا پايان آذر روي صحنه خواهد ماند.

با از سرگيري اجراي نمايش «ترور» به كارگرداني حميدرضا نعيمي، تالار اصلي تئاتر شهر تا 28آذر ميزبان علاقه‌مندان اين نمايش است كه هر روز ساعت 19با بليت‌هاي 20و 25هزار توماني روي صحنه مي‌رود. افروز فروزند هم قرار است در تالار سايه نمايش «بهمن» را از 22آذر با بازي نگار عابدي و سيما تيرانداز اجرا كند و خيرالله تقياني‌پور از هفته پاياني آذر «بوقلمون» را به تالار چهارسو مي‌آورد. تالار شمس تا 4دي از نمايش «سه‌گانه پاريسي» ايوب آقاخاني پذيرايي مي‌كند كه هر روز ساعت 20اجرا مي‌شود.

با پايان اجراي نمايش «هتلي‌ها» به كارگرداني حميدرضا آذرنگ در سالن سمندريان تماشاخانه ايرانشهر، از هفته سوم آذر در اين سالن «شب آوازهايش را مي‌خواند» به كارگرداني رضا گوران روي صحنه مي‌رود. باران كوثري و نويد محمدزاده بازيگران اين نمايش هستند كه هر روز ساعت 20اجرا مي‌شود. تالار انتظامي خانه هنرمندان هم ميزبان «دشمن بچه‌هاي شهر» به كارگرداني سامي صالحي خواهد بود و «كابوس‌هايي در مضرات دخانيات» به كارگرداني افسانه زماني از ۲۲ آذر ساعت ۱۸ در همين سالن اجرا مي‌شود.
تالار فردوسي از مدتي پيش ميزبان گروه آران است و بهروز غريب‌پور در آن تا هفته اول بهمن اپراي عروسكي مولوي را با صداي همايون شجريان و محمد معتمدي اجرا مي‌كند. «كابوس دلقك» مهدي موسي‌خاني از 22آذر در تالار رودكي آغاز مي‌شود و تا 23دي ادامه دارد. تماشاخانه باربد اين روزها ميزبان نمايش «اسب‌هاي پشت پنجره» ماتئي ويسني‌يك‌ است كه اميرمحمد نجاتي آن را تا هفته آخر آذر روي صحنه مي‌برد.

سالن حافظ اين روزها ميزبان 2نمايش است؛ «در بارانداز» به كارگرداني اميركاوه آهنين‌جان كه تا پايان آذر روي صحنه است و «مونس» مهرداد كورش‌نيا كه اجراي عمومي آن از جشنواره تئاتر مقاومت آغاز شده و تا 10دي ادامه دارد. «نسيان» به كارگرداني محمدرضا مداحيان هم تا 21آذر ساعت 19:30مهمان مجموعه فرهنگي هنري برج آزادي (سالن اصلي) خواهد بود.

نمايش «تهران بي‌تو» به كارگرداني احمد كچه‌چيان تا پايان آذر در تماشاخانه باران هر روز ساعت 20اجرا مي‌شود. در سالن گوشه فرهنگسراي نياوران «تولدت مبارك پيمان» به كارگرداني شايان افكاري تا 6دي روي صحنه است و آخرين فرصت براي تماشاي نمايش «رم» در سالن خليج‌فارس همين مجموعه امروز ساعت 18است. اين نمايش به كارگرداني بهداد زندوكيل اجرا مي‌شود.

  • ژنرال‌ها در مركز تئاتر كانون

نمايش «ژنرال‌ها» به نويسندگي و كارگرداني امير مشهدي‌عباس از 22آذر در مركز توليد تئاتر كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در بوستان لاله اجرا مي‌شود. اين نمايش زنده و عروسكي داستان 2ژنرال بازمانده از جنگ را روايت مي‌كند كه به يكديگر مي‌رسند و طبق روال مرسوم بايد با يكديگر بجنگند تا يك نفر پيروز شود اما آنها به جايي مي‌رسند كه بايد طبق قوانين يك دختربچه پيش بروند. حميدرضا حسينعلي‌، مجتبي گوهرخاي، ندا نوري و فرزانه سليماني بازيگران ژنرال‌ها هستند كه اجراي آن تا پايان دي ادامه دارد.

کد خبر 316551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha