همشهری آنلاین: وزیر بهداشت در حاشیه همایش تجلیل از سه دهه مدیریت جهادی در عرصه تولید و خدمات حوزه سلامت کشور گفت: بیماری آنفلوانزا کنترل شده و نیازی به تزریق واکسن نیست و با تعطیلی مدارس مخالفم.

وزیر بهداشت

سیدحسن هاشمی گفت: در مورد بیماری آنفلوانزا بیش ازاندازه اطلاع رسانی شده و به نظر می‌رسد مانند دیگر پروژه‌هایی است که می‌خواهند مردم را بترسانند.

وزيربهداشت افزود:با تعطیلی مدارس تهران به خاطر آنفلوانزا، مخالف هستم، شیوع آنفلوانزا بیشترازگذشته نیست و فقط در حد یک هشدار افراد در معرض آسیب، مانند زنان باردار و مبتلایان به نقص ایمنی باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

اوگفت: این نوع ازآنفلوانزا از سال 65 در ایران وجود داشته و موجی است که به محض سرد شدن هوا بوجود آمده و فروکش می‌کند. آنفلوانزا سه نوبت ایجاد می‌شود و مردم نگران نباشند.

هاشمی افزود: نخستین بار آنفلوانزا امسال یک ماه قبل در رفسنجان گزارش شد که سه نفر جان خود را به خاطر بیماری‌های زمینه‌ای که داشتند از دست دادند.

او گفت: تاکنون تیم‌های مراقبت وزارت بهداشت در سه نوبت در مناطق مختلف حضور یافته و همه چیز تحت کنترل است. اگر جای نگرانی باشد، اعلام می‌کنیم.

وزیر بهداشت گفت: برای چهارمین نوبت تیم مراقبتی از وزارت بهداشت در کرمان حضور خواهند یافت و شورای عالی سلامت با حضور خودم این مساله را بررسی خواهد کرد.

او اضافه كرد: نباید در حوزه سلامت اخبار به گونه‌ای منتشر شود که موجب نگرانی مردم یا افزایش مصرف واکسن شود.

هاشمی درمورد آمار مرگ و میر ناشی از آنفلوانزا نیز گفت: بهتر است این آمار را اداره بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت اعلام کند.

  • رای صادره درمورد اتفاق بیمارستان اصفهان بازدارنده است

وزیر بهداشت گفت: رای صادره درمورد اتفاق یکی از بیمارستان‌های اصفهان بازدارنده است و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی به آن توجه خواهند کرد.

هاشمی افزود: باید این مساله را بپذیریم که حواشی ایجاد شده پیرامون این اتفاق غیرطبیعی بود.

وي خاطرنشان کرد: اصل اتفاق با تاخیر به ما گزارش داده شد اما اکنون جلسه رسیدگی به تخلفات اداری و نظام پزشکی تشکیل و رای صادر شده است.

وزیر بهداشت گفت: مدیر بیمارستان، بخش بازرسی و حراست دانشگاه توبیخ شده و برکنار شدند و به هیات تخلفات اداری نیز معرفی شده‌اند.

هاشمي افزود: در شرایط عادی کسی که از سلامت روان برخوردار است این کار را نمی‌کند.

وزير بهداشت گفت: عده ای بدنبال التهاب علیه اقشار قابل احترام جامعه هستند، در حالی که پزشکان سرمایه اجتماعی بوده و در اربعین تعدادی از این همکاران ما در حین خدمت جان خود را از دست دادند.

او تصریح کرد: برخی افراد ، بنا را به این گذاشته اند که گروه های مختلف را به چالش بکشند و حاشیه سازی کنند.

هاشمي گفت: تخلف در هر لباسی امکانپذیر بوده اما مساله مهم واکنش مسوولان است و وزارت بهداشت در این مورد سریع و بدون چشم پوشی وارد شده و تصمیم گرفته و تلاش کرده تا کم اشتباه باشد.

او افزود: امیدواریم بخش های نظارتی مواردی از این دست را سریع تر به ما گزارش کنند.

  • باید تلاش بیشتری برای مردم انجام شود

وزیر بهداشت در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه تا چه حد نوشته پشت دفترچه های بیمه مبنی بر اینکه «بیمار نباید هیچ دغدغه ای جز بیماری داشته باشد»، عملیاتی شده، گفت: هیچ نظام سلامتی در دنیا وجود ندارد که رضایتمندی کاملی ایجاد کرده باشد. برای رسیدن به شرایط مطلوب، فاصله زیادی است به شرط اینکه مجلس و دولت نیز کمک کنند.

هاشمی افزود: هزینه در بخش سلامت، سرمایه گذاری است و نباید گرفتار حاشیه ها باشد. باید چند سال صادقانه تلاش کرد تا مردم از دغدغه ها نجات پیدا کنند.

او گفت: در حوزه تولید، وضع ما خوب است اما به نظر می رسد باید در قیمت گذاری ها و حمایت از تولیدکنندگان و توسعه صادرات، مشوق های جدی تعریف شود.

  • طرح تحول سلامت گامی در اجرای سیاست‌های رهبر معظم انقلاب

وزیر بهداشت در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چند درصد سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت عملیاتی شده، گفت: اگر منظور اجرای برنامه ها است که در قالب طرح تحول سلامت در این دولت، بیشترین توجه به آن شده است.

هاشمی افزود: دولت طی یک ونیم سال گذشته در جهت کاهش پرداخت هزینه ها و بیمه کردن مردم با وجود داشتن مشکلات اقتصادی، قدم های موثری برداشته است.

او ادامه داد: در حوزه قانونگذاری و تامین منابع تا امروز در هاله ای از رودربایستی قرار گرفته ایم و به قانون تبدیل نشده است.
وزیر بهداشت گفت: درمورد دائمی شدن تخصیص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده نباید حاشیه سازی کرد زیرا دستگاه های نظارتی در این زمینه مانند دیوان محاسبات مجلس وجود دارند.

هاشمی افزود: باید در گرفتن عوارض از صنایعی مانند دخانیات جدی باشیم. بودجه عمومی در حوزه سلامت باید به کمک مردم بیاید.

  • توزیع 7500 متخصص در سراسر کشور

وزیر بهداشت در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر کمبود متخصص در پاکدشت گفت: در شهرهای زیر 20 هزار نفر، کمبود متخصص داریم.

هاشمی افزود: طی دو سال گذشته 7500 متخصص در کشور توزیع شدند که هیچکدام از آنان در تهران و حاشیه تهران نبودند. در حاشیه تهران از افراد غیر طرحی برای رفع کمبود متخصص استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: مجهزترین تخت های بیمارستانی تا پایان سال در پاکدشت افتتاح خواهد شد.

کد خبر 316499

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha