سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
۰ نفر

همشهری دو - سیدمهدی سیدی: دوباره شایعه شد که سردار سلیمانی مجروح شده است.

دل‌ها تپيد و قلب‌ها هراسيد. اما اين خبر زود تكذيب شد. اين روزها سردار به اصلي‌ترين نماد مقاومت و نشان ايثار تبديل شده است. پس طبيعي است كه رسانه‌هاي معاند او را به صدر تيترها و متن خبرهايشان بكشانند چراكه مي‌دانند محصول مبارزه با نام او، تضعيف الگوي فكري و عملي اسلام ناب است و اين همان ايده‌اي است كه سال‌ها جريان غربي در مهارش كوشيده و دلارها خرج كرده است.

پس از تكذيب خبر، كاربران عرب‌زبان شبكه‌هاي مجازي، كامنت‌هايي منتشر كردند كه هركدام بيانگر عمومي شدن دلدادگي به مسير سردار است. سردار جهاني شده است. قوميت‌ها را درنورديده و از حصار تفرقه‌هاي مذهبي، بالاتر ايستاده است.

عبدلله نجيب مي‌نويسد: «من سني هستم و از كشور تونس. حاضرم جانم را براي اين دلاور تقديم كنم».كسي كه حاضر شده براي يك الگو، جان‌فشاني كند، بي‌ترديد آن الگو را پسنديده و به آن رسم و مرام عشق مي‌ورزد. فاطمه حسن مي‌نويسد: «همه در برابر اينگونه مردان سر تعظيم فرود مي‌آورند». همين چند كلمه يعني اينكه دلدادگي به مسير مقاومت، در قيد و بند جنسيت متوقف نيست و دختران و زنان نيز پاي در ركاب جهاد آسماني نهاده‌اند. احمد العلي مي‌نويسد: «من سني هستم اما باور دارم اين مردان مخلص همواره در خدمت عقايدشان هستند».

همين جمله است كه براي دشمن رعب‌افكن و هراس‌آفرين شده است، پس ناچار است به‌طور مداوم در شيپور شايعه و بلندگوي حاشيه بدمد. مردم به يك راز پنهان پي برده‌اند: اگر كسي صاحب عقيده روشن شد، بر آن پا خواهد فشرد و تسليم نخواهد شد. قصيده التاشيره مي‌نويسد: «تو تصويري هستي كه هيچ‌گاه تكرار نخواهي شد». اما ناچارم با اين جمله زيبا قدري مخالفت كنم. سردار تكرار خواهد شد چرا كه راهش آنچنان جذاب است كه هواخواهان بسياري پيدا كرده و قلب‌هاي جوان بسياري را به تپش واداشته است.

يك چيز را البته هيچ وقت فراموش نمي‌كنم. مدتي كه در دانشگاه به كارهاي ناچيز فرهنگي مشغول بوديم به واسطه دوستي از سردار خواستيم توصيه‌اي كند و راهي نشان دهد. پيغام فرستاد ما اين طرف مرزها، حضور داريم كه از عقيده‌ها دفاع كنيم و در كارمان موفقيم اما شما به مسئوليت خود در دانشگاه عمل كنيد. نقش‌تان را فراموش نكنيد. پاسدار عقيده‌ها و نگهبان باورها باشيد.

کد خبر 316449

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha