مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

درحالی‌که خبرگزاری ایرنا از بازداشت متهمان واقـعه بـیـمارستان خمینی‌شهر اصفهان خبر داده بود خبرگزاری ایسنا یکشنبه به نقل از رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گزارش داد، پیرو احضار پزشک و پرستار متخلف در پرونده تخلف پزشکی در یکی از بیمارستان‌های خمینی‌شهر، این دو نفر در دادسرا حضور یافتند اما هنوز فردی را در رابطه با این موضوع بازداشت نکرده‌ایم.

زخم چانه به‌جای آنفلوانزا فراگیر شد

ايرنا يكشنبه شب به نقل از معاون دادستان خميني‌شهر گزارش داده بود، متهمان كه يك پزشك و يك پرستار هستند پس از تفهيم اتهام بنا به دستور مقام قضايي براي انجام تحقيقات تكميلي، روانه بازداشتگاه نيروي انتظامي شدند.

جمعه ششم آذر، پسر بچه‌اي به‌نام صدرا زاهدپور به‌دليل جراحت چانه به بيمارستان اشرفي اصفهاني خميني‌شهر مراجعه و به‌صورت سرپايي و با بخيه زدن محل جراحت درمان مي‌شود اما به‌دليل ناتواني خانواده اين كودك براي پرداخت هزينه درماني، پزشك و پرستار اقدام به باز كردن بخيه‌هاي كودك و از درمان وي ممانعت مي‌كنند.

پيش از اين، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي اصفهان در گفت‌وگو با ايرنا با اشاره به اينكه تخلف كادر پزشكي بيمارستان شهيد اشرفي اصفهاني خميني‌شهر به‌طور جد از سوي اين دانشگاه در حال پيگيري است، تصريح كرد؛ پزشك و پرستار دخيل در اين اتفاق با حكم رئيس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان تعليق شده‌اند.

وزير بهداشت هم پيش از اين وعده داده بود تا ظهر يكشنبه سعي مي‌كند جزئيات اين اتفاق تلخ را در بياورد. اما آقاجاني معاون او دوشنبه اعلام كرد در حال عزيمت به اصفهان است. به‌گفته وي از سوي وزارت بهداشت 2تيم نظارتي ارشد به اصفهان اعزام شدند تا اين موضوع را در دانشگاه علوم پزشكي مربوطه مورد كارشناسي دقيق قرار دهند.

آقاجاني با اشاره به كارشناسي‌هاي صورت گرفته در اين زمينه، افزود: شخصا همراه مديركل نظارت بر درمان وزارت بهداشت عازم اصفهان هستيم تا نتايج اقدامات تيم نظارتي را مورد بررسي قرار دهيم تا به اين ترتيب اگر قصوري رخ داده، مطابق قانون با خاطيان برخورد لازم صورت گيرد.

در اين رابطه، مديركل دفتر بازرسي و پاسخگويي به شكايات وزارت بهداشت گفت: با تمام كادر درماني بيمارستان مذكور به‌همراه تمام مسئولان حوزه سلامت اصفهان ازجمله خميني‌‌شهر و مسئولان مركز بهداشت اين شهر به‌همراه خانواده بيمار مصاحبه خواهد شد، زيرا اين رخداد تلخ در طول تاريخ خدمات پزشكي كشورمان تأسف‌بار بوده است.

سرپرست فني سازمان نظام پرستاري هم از اعزام تيم فني سازمان نظام پرستاري به اين بيمارستان براي تهيه گزارش مستند از اين حادثه خبر داد.

معاون انتظامي سازمان نظام پزشكي اتفاق رخ داده در بيمارستان خميني‌شهر اصفهان را فاجعه خواند و از تعليق پزشك و پرستار متخلف اين پرونده خبر داد.

فتاحي گفت: اين موضوع حادثه نيست، فاجعه‌اي است كه فكر مي‌كنم به‌دليل كم‌انديشي و بي‌خردي كادر درمان اتفاق افتاده است؛ آن هم در بيمارستان دولتي. وي افزود: حتي در بيمارستان خصوصي هم پزشك در درمانگاه و اورژانس هيچ رابطه مالي با بيمار ندارد. در اين فاجعه نيز اين موضوع جزو ابهامات قضيه است.

  • شوخي، شوخي جدي شد!

درحالي‌كه در خبرهاي اوليه بيمار اين واقعه يك دختر 4ساله گزارش شده بود ديروز عكس و نام او منتشر شد كه نشان مي‌دهد بيمار يك پسر بچه 5ساله بوده است. سجاد رضوي، مديركل دفتر بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارت بهداشت گفت: اميدواريم تمام اين اتفاق تلخ فقط يك خواب باشد. در صحبت‌هاي اوليه‌اي كه با پزشك مربوطه داشتيم وي عنوان كرده بود كه به‌شوخي گفته است بخيه را بكشند و اين سؤال پيش مي‌آيد كه چرا پرستار آن را اجرا كرده است، زيرا براساس قوانين، پرستار مي‌تواند دستورات پزشكي را كه به‌ضرر سلامت بيمار باشد به سوپروايزر و يا رئيس بيمارستان گزارش دهد و آن كار را انجام ندهد.

کد خبر 316441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha